מוקדי מנסה להפיח רוח חיים במכרז לערוץ הייעודי בשפה הערבית

יו"ר מועצת הכבלים נפגש עם אנשי עסקים ועיתונאים ערביים במטרה לקדם את הערוץ

יורם מוקדי, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, מנסה להחיות את המכרז לערוץ ייעודי בשפה הערבית: שלשום (א') נפגש מוקדי עם אנשי עסקים ועיתונאים ערביים, במטרה לקדם את הערוץ.

כזכור, מועצת הכבלים פרסמה מכרז לערוץ זה, אולם הקבוצה שזכתה בו, ענני תקשורת, החזירה את הרישיון שניתן לה לאור חוסר כדאיות, וזאת במקביל להחלטת המועצה לבטל זכייה זו לאור אי עמידה בלוחות זמנים.

מוקדי אמר היום (ג'), כי "המפגש בנצרת חיזק את התחושה שאכן יש התעניינות אמיתית בפרסום מכרז נוסף. כפי שהבהרתי בעבר, המועצה לשידורי כבלים ולוויין תעשה הכל כדי שהערוץ הייעודי בשפה הערבית ייצא אל הפועל. אני מאמין כי מעבר לנחיצותו החברתית הברורה, הערוץ עשוי לתרום לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, ולהגדלת תקציב הפרסום המופנה אליה".

במפגש שאורגן על-ידי ג'עפר פראח, מנהל מרכז מוסאווה, ביקר מוקדי יחד עם יועץ המועצה עודד חביב, ועו"ד ניר גרסון, המרכז את המכרז במועצה, במרכזי תקשורת ערביים בטייבה ובנצרת, ונפגש עם אנשי עסקים ועיתונאים יהודים וערביים שהביעו עניין בערוץ בשפה הערבית.

בין המשתתפים במפגש היו העיתונאי והסופר רן אדליסט, העיתונאי זוהיר בהלול, איש התקשורת אורן טוקטלי, סוהיל כראם, בעלי תחנת הרדיו האזורי אל שאמס, איש העסקים כאיד אבו עיאש, זכיין סלקום בישראל וברשות הפלשתינית ואנשי עסקים ופעילי ציבור נוספים.

מהמועצה נמסר, כי במהלך המפגש הדגישו המשתתפים, אשר חלקם הביעו בשלב זה או אחר התעניינות בהפעלת ערוץ שכזה, את חיוניות הערוץ לחברה הערבית ולחברה הישראלית בכלל, ועמדו על התועלת הכלכלית שתביא הקמת הערוץ למגזר העסקי ולשוק התקשורת והפרסום בחברה הערבית בישראל.

הערוץ הייעודי בשפה הערבית, כמו הערוץ הייעודי בשפה הרוסית וערוץ המוזיקה, ימומן מפרסומות ויופץ למנויי חברות הכבלים ו-YES, וכן לציבור הרחב באמצעות שידורי לווייני פתוח.