נחתם החוזה בין חברת דרך ארץ למדינה להקמת הקטע הצפוני, קטע 18, בכביש חוצה ישראל. לאחר למעלה משנתיים של מו"מ הגיעו היום הצדדים להסכמה.
הקטע הצפוני שאורכו 17 ק"מ, מצומת ברקאי ועד מחלף עין תות, ייסלל ברובו ע"י חברת דרך ארץ, אשר תממן את עלות הכביש, 150 מיליון דולר. מחלוקות מהותיות התעוררו בין אנשי משרד האוצר ומשרד התחבורה לדרך ארץ. רק לאחרונה, ולאחר אולטימטום שהציב שר התחבורה, מאיר שטרית, הסכימו הצדדים הצליחו הצדדים להגיע לידי הבנות וחתמו על העיסקה.
המדינה שיפרה את מעמדה באופן ניכר. המדינה הפחיתה את גובה מענק ההקמה מ-80 מיליון דולר כפי שדובר בתחילה, ל-10 מיליון דולר וכן הפחיתה את רשת הביטחון, ביחס לרשת הביטחון שנתנה לדרך ארץ בחלק המרכזי של הכביש.
דרך ארץ היא שותפות בין אפריקה ישראל, שיכון ובינוי ואייקון מקנדה. החברה תתחיל לבצע את העבודות בקטע הצפוני תוך חודשיים, והן יימשכו שנתיים וחצי.
בנק הפועלים ייתן את המימון לפרויקט, דרך ארץ צפויה לגייס מהגופים המוסדיים 80 מיליון דולר.
גורם בענף אמר, כי המו"מ בין דרך ארץ למדינה התנהל תקופה ארוכה מדי. לדבריו, יש לברך על סגירת העיסקה, אך להצטער על הזמן הרב שבוזבז. בסופו של הליך דרך ארץ ויתרה על ביטחונות בעיקר בשל העובדה כי סיכונים הופחתו משמעותית, אמר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.