ישראל חתמה על אמנת כפל מס עם לטביה

האמנה שגובשה עם לטביה מבוססת על מודל ה-OECD, בדומה למרבית אמנות המס של ישראל

ישראל חתמה אתמול (ד') על אמנת כפל מס עם לטביה. מנהל רשות המיסים, ג'קי מצא, אמר כי האמנה מהווה שלב חשוב בקידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות.

לדברי מצא, אמנות המס של ישראל, שמספרן כיום 38, מגבירות את הוודאות והיציבות הדרושים לקיום עסקאות בינלאומיות ובכך תורמות לשיפור הסחר הבינלאומי של ישראל.

מצא אמר, כי בשנים האחרונות פועלים רשות המסים ומינהל הכנסות המדינה באופן נמרץ להרחבת רשת אמנות המס של ישראל. כך למשל, בשנה החולפת נחתמו 3 אמנות עם מדינות חברות האיחוד האירופי ליטא, סלובניה וקרואטיה. בשנת 2006 נכנסו לתוקפן אמנת המס עם ברזיל ואמנת המס החדשה עם סינגפור.

האמנה שגובשה עם לטביה מבוססת על מודל ה-OECD (המדינות המתועשות), בדומה למרבית אמנות המס של ישראל. שיעורי ניכוי המס במקור במדינה ממנה מבוצע התשלום (מדינת המקור) נקבעו ל-5% מתמלוגים; 5% מתשלומי ריבית לבנקים ו- 10% מתשלומי ריבית אחרים; ו-5% או 15% מתשלומי דיבידנד.

השיעור המופחת של 5% יחול כאשר החברה המקבלת מחזיקה לפחות 10% מהון החברה שחלקה את הדיבידנד. יחד עם זאת, בהתאם למקובל באמנות מס אחרות של ישראל, תורשה ישראל לנכות במקור 10% אם הדיבידנד מחולק מרווחי חברה שהיו פטורים ממס, או חויבו במס נמוך ממס החברות הרגיל בישראל (על פי החוק לעידוד השקעות הון).

על-פי האמנה, חברה ישראלית שתעסוק בביצוע פרויקט בנייה בלטביה, תחויב בה במס רק אם הפרויקט יימשך מעל 12 חודשים. במקרה של חילוקי דעות לגבי תושבות חברה לעניין האמנה, המחלוקת תוכרע בהסכמה הדדית בין הרשויות המוסמכות של שתי המדינות.

כפי שמקובל, האמנה כוללת סעיף המאפשר לישראל לפנות ללטביה לקבלת מידע אודות תושבי ישראל הפועלים בלטביה.