רשת בלוקבסטר מתנגדת למתן אישור VOD ל-YES; מתכוונת להיכנס לתחום ה-IPTV

בלוקבסטר: "האופציה להספקת השירותים הבסיסיים על גבי התשתית העתידית היא בבחינת להיות או לחדול"

רשת בלוקבסטר, המתמחה בהשכרות סרטים בווידאו וב-DVD, מצטרפת לחברת הכבלים HOT ומתנגדת לבקשת YES לספק שירות VOD על גבי תשתית של בזק. זאת, בין השאר, על רקע כוונותיה לספק שירותי IPTV ללקוחותיה על תשתית ADSL.

"הצהרות מונופול בזק לאפשר תכנים מתחרים הן בבחינת 'בלון ניסוי', שלא זכה לאישור רשמי", טוענת בלוקבסטר בהמשך לידיעה שפורסמה אמש ב"גלובס", לפיה בזק, חברת האם של YES, תאפשר את פתיחת התשתית שלה להעברת תכנים של חברות אחרות בתמורה לכך שיעניקו ל-YES רישיון ל-VOD על גבי תשתית בזק.

בלוקבסטר הגישה התנגדותה למשרד התקשורת, במסגרת שימוע שנערך בימים אלה במשרד התקשורת, בנושא התרת VOD ל- YES. בלוקבסטר טוענת כי התנגדותה מתבססת על ניגוד העניינים המובנה בו מצויה בזק, חברת האם של YES, בשל הפיכת בזק ו/או בנותיה לספקי טלוויזיה רב-ערוצית בלעדיים דה-פקטו, בשתיים מתוך שלוש פלטפורמות שידור, ועקב זה ניוון פלטפורמת ה-IPTV כפלטפורמה מתחרה ללוויין.

"לא יעלה על הדעת כי שירות ה-VOD יינתן על-ידי בזק או על-ידי חברה קשורה בה. משמעות מתן אישור ל-YES לספק שירות VOD על גבי תשתיות של בזק היא חיסולו של שוק ה-IPTV בישראל טרם לידתו, תוך החרפת הריכוזיות בענף. למרות ההצהרות הלא רשמיות של החברה להתיר תכנים מתחרים בתשתיות החברה, עדיין מדובר בלא פחות מ'בלון ניסוי'. מונופול בזק לא עומד באופן רשמי מאחורי דברים אלה ונשמח אם יעשה זאת", טוענת בלוקבסטר.

עוד טוענת בלוקבסטר, כי "בצד חיסול האופציה לתשתית שידור טלוויזיה רב-ערוצית שלישית בישראל, מתן האישור יגדיל את הריכוזיות הקיימת לבזק בענף המדיה, על-ידי כניסה לתחום חדש - תחום ספריות הווידיאו וה-DVD. לבזק אין דריסת רגל בענף זה, וכבר היום, ברי, כי הוא הנפגע העיקרי מכניסתו של שירות ה-VOD לתחום שידור הטלוויזיה הרב ערוצית".

לדברי עופר לוי, מנכ"ל הרשת: "אנחנו מסתכלים כל הזמן קדימה ומשקיעים בהעשרת חווית ההשכרה והקניה ברשת, הן ברמת המוצר והן ברמת פלטפורמות ההפצה. עם התפתחות הטכנולוגיה, אך טבעי לאפשר ללקוחות הרשת לבחור ולשלב בין נוחות הזמנת סרט מהכורסה עם השכרת להיט עדכני מהסניף או מהווידאומט. יש לנו את המותג החזק ביותר בעולם הסרטים, בסיס לקוחות גדול, גב של חברה בינ"ל ושל רשת קמעונאית מהגדולות בארץ (סופר פארם) ומוטיבציה להרחיב את ההצעה ללקוחותינו".

באשר לכניסה עתידית לתחום ה-IPTV על-ידי בלוקבסטר אומר לוי, כי "בעבור רשת בלוקבסטר האופציה להספקת שירותיה הבסיסיים על גבי התשתית העתידית היא בבחינת להיות או לחדול, בעוד שעבור חברת הכבלים הלוויין אין המדובר בפגיעה משמעותית, שכן זהו שירות משלים מבחינתם, ולא ליבת המוצר שלהן".