עשרות הפגיעו מול שגרירות דנמרק בת"א במחאה על פרסום קריקטורה אנטי-מוסלמית

עשרות מפגינים נאספו היום (ג') לפני הצהריים מול שגרירות דנמרק בתל-אביב, כדי להפגין במחאה על קריקטורות שפורסמו לפני כארבעה חודשים בעיתון הדני "יילנס פוסטן", הפוגעות לטענתם בדמותו של הנביא מוחמד.

המפגינים, ובראשם חברי הכנסת טלב א-סאנע ועבד אל-מלכ דהאמשה (רע"מ), וכן ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית וראש רשימת רע"מ לכנסת הבאה, השייח' איבראהים סרסור, דרשו מממשלת דנמרק התנצלות רשמית. כמו-כן, הם דרשו להעביר מכתב מחאה רשמי לשגרירות.

מאז פורסמו הקריקטורות התנצלה ממשלת דנמרק על הפגיעה באיסלם, אך בה בעת, התעקשה גם היא כי הפרסומים הם בגדר "חופש העיתונות".

גם אוסטריה, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי קיבלה את העמדה הזו. עם זאת, הפרשה גרמה למתיחות בין קופנהגן למספר מדינות איסלמיות, ביניהן מצרים, סעודיה וכוויית. לוב אף הודיעה שלשום כי החליטה לסגור את השגרירות שלה בדנמרק במחאה על הפרשה וההתעלמות לטענתם, של הממשלה בקופנהגן מהעניין.

"זו פגיעה קשה, שיכולה לחבל ביחסים בין הדתות. על ממשלת דנמרק להתנצל בפני כל המוסלמים", אמר ח"כ א-סאנע. המפגינים נשאו שלטים וקראו קריאות בהן "אסור לתקוף את הנביא וסמלי האסלאם", ו"נקריב את עצמנו למענך - הנביא".

ההפגנה הישראלית היא חלק משורת צעדי מחאה מוסלמים ברחבי העולם. זאת, לאחר שהעיתון הכריז על תחרות של "הקריקטורה הטובה ביותר בנושא מוחמד" ופירסם ב-30 בספטמבר 12 קריקטורות נבחרות מתוך ה-40 שנשלחו. הקריקטורות - בהן בין היתר נראה הנביא מוחמד חובש לראשו טורבן דמוי פצצה - עוררו זעם רב בקהילה המוסלמית בדנמרק והמחלוקת חצתה גבולות והפכה לאירוע בינלאומי.

(רועי נחמיאס)