אנרגיה על הגל: אס.די. אי במו"מ לגייס 5 מיליון ד' בהנפקה פרטית

חברת אס. די. אי (SDE) הבונה ומשווקת תחנות כוח שפועלות באמצעות גלי הים, נכנסת למהלך אינטנסיבי של גיוסים. בשלב ראשון מגייסת החברה 5 מיליון דולר במסגרת גיוס פרטי לפי שווי של 20 מיליון דולר, מגופים מוסדיים, בעיקר בתי השקעות.

הגיוס אמור להסתיים בתוך חודשיים, והוא נעשה לצורך בניית מודל של מגה-וואט והמשך השיווק של החברה בעולם. עד כה בנתה החברה מודלים קטנים בהרבה, של 40 קילו-וואט לכל היותר.

בשלב שני מכוונת החברה הרבה יותר גבוה, והיא תנסה לגייס בנאסד"ק לפי שווי גבוה פי כמה.

לדברי המנכ"ל והבעלים של SDE, שמואל עובדיה, לשם הגיוסים נמצאת החברה במגעים עם גורמים בניו-יורק, ביניהם חברות ההשקעה האמריקניות אנרג'י קלירינגהאוס ויאנג קפיטל אמריקה.

עם חברת החשמל של מחוז גואנג דונג בסין, חתם עובדיה על מזכר הבנות להקמת תחנת כוח שתייצר 50 מגה-וואט, בשווי של 30 מיליון דולר. מדובר בחוזה פיילוט שאם יעלה יפה צפויה הרוכשת להזמין התקנה המשכית של 10 תחנות כוח בתפוקה דומה.

בזנזיבר עברה הטכנולוגיה של SDE בדיקת היתכנות מול חברת האנרגיה הממשלתית של האי, ונחתם מזכר הבנות להפקת 10 מגה-וואט בשווי של 6.5 מיליון דולר.

בספרד חתמה SDE על הסכם עם חברה פרטית הנקראת HERA להקמת תחנת כוח של מגה-וואט, תחנת הדגמה, בהיקף של 1.5 מיליון אירו. במידה שהפרויקט יצליח אומר עובדיה, כי מתוכננת הרחבתו לעשרות מגה-וואטים.

לדברי עובדיה, עלות הפקת מגה-וואט בטכנולוגיית SDE מתחילה ב-650 אלף דולר לעומת 1.5 מיליון דולר בפחם, 900 אלף דולר בגז, 3 מיליון דולר באנרגיה סולרית ו-1.5 מיליון דולר ברוח. לדבריו, יתרונותיה של השיטה הם נצילות גבוהה, אפשרות לוויסות ויכולת לאגור את האנרגיה שבגלי הים.