הערכות: שי ברס לא ימונה למנכ"ל נתיבי איילון למרות אישור הדירקטוריון

שר התחבורה שטרית, בגיבוי משרדו, מתנגד בתוקף למינוי ברס בטענה כי הופעלו לחצים על לשכתו מצד גורמים פוליטיים וקבלנים לאישור המינוי

שי ברס לא צפוי להתמנות לתפקיד מנכ"ל נתיבי איילון. שר התחבורה, מאיר שטרית, צפוי שלא לאשר את המלצת הדירקטוריון, בראשות איזי בורוביץ, שבחרה בברס. ברס סירב להגיב לידיעה.

ל"גלובס" נודע כי שטרית, בגיבוי משרדו, מתנגד בתוקף למינוי ברס, בגין טענה כי הופעלו לחצים על לשכתו, של גורמים פוליטיים ושל קבלנים, לאישור המינוי.

דירקטוריון נתיבי איילון בחר באחרונה בברס, המנכ"ל בפועל, למנכ"ל קבוע. ברס מונה למנכ"ל זמני במקום אריה בר, עם מינויו למנכ"ל משרד התחבורה.

ההליך החל בתחילת נובמבר. למיון הסופי הגיעו שבעה, בהם מנהל רכש והתקשרויות ברכבת, שי אייזנברג; מנכ"ל פי.בי ישראל, קובי בן-שטרית; סמנכ"ל הנדסה במוריה, ראובן רון; וסמנכ"ל החברה למשק וכלכלה, אילן עמר.

לדברי מקורבים להליך, ועדת האיתור בחברה עשתה תרגיל, והמליצה על מועמד אחד - ברס - חרף הידיעה כי השר מתנגד למינויו. הוועדה חששה מניסיון להכשיר את עמר לתפקיד, מועמד שאינו מתאים.

לדברי בכיר במשרד התחבורה, בחירת ברס התקבלה על-סמך נתונים חסרים. הדירקטוריון התעלם מבחינות נוספות שנערכו למועמדים, וברס סירב לבדיקת מיון נוספת שביקש השר.

רשות החברות פנתה באחרונה למשרד התחבורה, והורתה לו שלא להתערב בבחירת המנכ"ל. אם אחד המעורבים בפרשה יפנה לביהמ"ש, תטען לשכת השר כי סירבה למנות את ברס בשל לחצים פוליטיים שהופעלו עליה.