משרד התחבורה: לא לאשר את מינוי שי ברס למנכ"ל נתיבי איילון

בר כתב ליו"ר הוועדה, עו"ד טניה שפניץ, שהופעלו לחצים רבים למינוי ברס, ושבחירתו מלווה בהחלטות בלתיסבירות

מנכ"ל משרד התחבורה, אריה בר, מבקש מוועדת המינויים שלא לאשר את מינוי שי ברס למנכ"ל נתיבי איילון. בר כתב ליו"ר הוועדה, עו"ד טניה שפניץ, שהופעלו לחצים רבים למינוי ברס, ושבחירתו מלווה בהחלטות בלתיסבירות.

לשר מאיר שטרית ולמנכ"ל פנו קבלנים שעובדים עבור נתיבי איילון בבקשה למנות את ברס. אלו, טוען בר, לחצו על חברי מרכז ליכוד לפעול אצל השר בעד מינויו של ברס. מידע זה הועבר במלואו לידיעת יו"ר נתיבי איילון, איזי בורוביץ.

בורוביץ לא המתין לתוצאות האבחון הנוספות של מכון אדם, לשם נשלחו המועמדים, נטען, ומסר את המלצת הוועדה למינוי ברס בניגוד להסכמות.

"הנתונים היו ידועים ליו"ר, והוא התעלם מהם ולא הביאם לחברי הדירקטוריון. הוא ידע על הלחצים, וידע כי לחצים אלה נדחו על הסף בידי שר התחבורה. הייתכן שמנכ"ל חברה יכול לתפקד ללא משוא פנים, כשעשרות בעלי אינטרס פנו לשר ואלי לאישור המינוי?".

החלטת הדירקטוריון למנות את ברס אינה ראויה, ושר התחבורה לא יאשר את המינוי. ועדת המינויים נדרשת שלא לאשרו, ולהורות לדירקטוריון על הליך חדש למינוי מנכ"ל.

יצוין, כי משרד התחבורה ניסה לקדם את אילן עמר, סמנכ"ל החברה למשק וכלכלה, שבמיון הראשון במכון פיל"ת קיבל את הציון האחרון, ובמכון אדם קיבל את הניקוד הגבוה ביותר.

דירקטוריון חברת נתיבי איילון מתנגד למינוי עמר, וההערכות הן שבסוף ייבחר לתפקיד שי אייזנברג, מנהל רכש והתקשרויות ברכבת.