מהומות בכפרים בשומרון בעקבות ריסוס "מוחמד חזיר" במסגד סמוך לקלקיליה

מאות פלשתינים התפרעו היום (א') במחאה על ריסוס כתובת נאצה בה נכתב "מוחמד חזיר" על קיר מסגד בכפר נבי-אליאס שבאיזור קלקיליה, מתחת לכתובת הנאצה אף רוסס סמל מגן דוד. חיילים של צה"ל מיהרו למחוק את כתובת הנאצה וצה"ל אף התנצל על האירוע, אך השמועה על כתובת הנאצה עוררה תסיסה ומהומות קשות בכמה כפרים פלשתיניים בשומרון.

במהלך המהומות, הציתו פלשתינים צמיגים ויידו אבנים לעבר כלי רכב. אזרחית ישראלית נפגעה באורח קל וארבעה ישראלים נוספים לקו בחרדה. כוחות צה"ל ירו לעבר רגליהם של מפגינים ושלושה נפצעו. הפצועים הפלשתיניים פונו ע"י אמבולנסים של הסהר האדום.

הפרשה החלה הבוקר, כאשר פלשתינים זועמים לנציגי המינהל האזרחי בקלקיליה וסיפרו, כי בשעה 4:30 לפנות בוקר הגיע רכב ישראלי עם לוחיות זיהוי צהובות לכפר נבי-אליאס באיזור קלקיליה. מספר בני אדם ירדו מהרכב, נכנסו לתוך המסגד הראשי וריססו על הקיר את הכתובת בעברית "מוחמד חזיר".

מייד עם קבלת הדיווח יצאו קצינים של המינהל האזרחי מלווים בחיילים, ביחד עם ראש הכפר נבי-אליאס התנצלו על הכיתוב וגינו את התופעה.

הנציגים מחקו את הכיתוב בסיוע החיילים והחקירה הועברה לטיפול משטרת מחוז ש"י. האירוע עבר בשקט. מהמינהל האזרחי נמסר בתגובה: "אנחנו מגנים כל פגיעה ברשות של מאמינים ומגנים את התופעה".

אתמול התפרעו עשרות צעירים תושבי מזרח ירושלים ויידו אבנים לעבר שוטרים, במהלך הפגנה נגד איורי מוחמד שהופיעו בדנמרק. איש לא נפגע. כוח משטרה פיזר אותם ועצר שבעה ממיידי האבנים.

עשרות צעירים מוסלמים הגיעו לשער שכם, כשחלקם נשאו דגלי אש"ף. הצעירים הניחו דגלי דנמרק על הקרקע וניסו להבעירם, במחאה על פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד. כוחות משטרה ומג"ב שהיו במקום, פיזרו את המפגינים, תוך שימוש ברימוני הלם. לא דווח על נפגעים. מאוחר יותר יידו עשרות צעירים אבנים לעבר שוטרים סמוך לשער הפרחים.