התעשיות הבטחוניות מתחזקות: הסלון האווירי בסינגפור התרחב

היום (ג') נפתח הסלון האווירי השנתי ה-25 בסינגפור, ASIAN AEROSPACE. גידול של 20% בהיקפו, מבטא המשך התחזקות של תחום התעשיות הבטחוניות-אוויריות בעולם.

השנה משתתפים 930 מציגים מ-43 מדינות. 153 משלחות צבאיות ואזרחיות, 27 אלף מבקרים בימים הראשונים המיועדים לנציגי התעשייה, ומספר כפול של מבקרים מהקהל הרחב. כתמיד, יש נוכחות מוגברת של התעשיות הישראליות.

אלישרא תציג מערכות שליטה ובקרה, וכן אמצעי הצלה לטייסים. המיצג העיקרי הוא חליפת ההגנה ספקטרולייט, הכוללת סיוע להגנה עצמית, ומערכת לחימה אלקטרונית לזיהוי איומים בתנאי לחימה.

מיצג נוסף הוא PAWS, מערכות אינפרא אדומות עם יכולות משולבות לגילוי טילים, זיהוי מקורות ירי, ראיה פנורמית ומניעת התנגשות.

את מרכז הביתן של אלביט מערכות, החברה-האם של אלישרא, תופסים שני מיצגים: סרט של תא טייס וירטואלי שזכה במדליות בפסטיבל הסרטים הדוקומנטריים בניו-יורק, ומיצג צבא יבשה דיגיטלי.

תחום המל"טים יוצג בידי שני מטוסים ללא טייס - אחד יוצב בשטח התערוכה, והשני, שנבחר להוביל את תכנית WATCHKEEPER ונחשב למוביל בעולם, ישתתף בטיסות ראווה יומיומיות, מהן ישודרו תמונות שיוקרנו על מסך ענק.

מזל"ט הסקאילרק יוצג לראשונה, עם מכלול אמצעי המודיעין החזותי ללילה, שפותח במשקל הנמוך בעולם, 700 גרם. הסקאילרק מתאים לפעילות נגד טרור, ונמצא בפעילות מבצעית בצבאות שונים בעולם.

מערכות של אלביט יוצגו גם בביתנים אחרים, בהן חימוש מונחה שיוצג בצמוד למטוס שבדי, ומערכות אוויוניקה המותקנות במטוס אימון ברזילאי.

תעש מדגימה את המל"ט לגובה רב מחץ, שיכול לשהות באוויר מעל 40 שעות בגובה 10 ק"מ, בכל מז"א.

תע"א תספק מל"טי הרון לחיל האוויר הישראלי. עוד תציג מל"טים טקטיים, המספקים מודיעין יום ולילה, ומאפשרים הפעלה קלה בשטח.

החברה-הבת, אלתא, מציגה, בין היתר, מערת פיקוח חופים, נגזרת של הומלנד סקיוריטי של משמר החופים. כן תוצג מערכת סיור ימי מוטסת, ומערכת לאספקת מודיעין תקשורת קרקעית.

מפעל להב, בחטיבת כלי טיס צבאיים של תע"א, יציג את הגארדיום, רכב שטח אוטומטי, בלתי-מאויש, להגנת גבולות, המסוגל לפטרל לאורך גדר, לתצפת על שטח בעזרת מצלמות וחיישנים, ולשדר אינפורמציה למרכז שליטה ובקרה.

עוד יוצג מודל של מטוס אימון ג'אוולין, המפותח בשילוב עם חברת ATG. המטוס ביצע בהצלחה כמה טיסות ניסוי. מפעל מגנ"ט של תע"א יציג את מערכת הטוויסטר לשליטה על מספר רב של פלטפורמות לדרגי הפיקוד הטקטי, וכן את מערכת הקוראל, לבחינה של תרחישים צבאיים.

רפאל מתרכזת בתצוגה בנושא הלוחמה ברשת, מערכות המאפשרות לכוחות בשטח להעביר אינפורמציה בו-זמנית. היא מציגה מערכות תקשורת רשתיות, בהן מערכת הלייטנינג לניווט ותקיפה למטוסי קרב, ומערכת הספיידר להגנה אווירית.

בגלל תחרות בין מדינות דרום מזרח אסיה על הזכות לארח את התערוכה, הוחלט על שינוי במתכונת, שיתחיל בשנה הבאה.

בתחילה דובר על העברת התערוכה בין המדינות, אך היום אמר ראש ממשלת סינגפור, כי מדינתו תמשיך להיות המארחת. ההערכה היא שהתערוכה תפוצל. סינגפור תקיים אייר-שואו, ובמועד אחר תתקיים תערוכה, כנראה בהונג-קונג.