מלרג וטר-ארמה צפויות לפרוש מהתמודדות במכרז נתיבי האגרה בכניסה לת"א ולירושלים

במכרז ישארו 3 קבוצות; המכרז הוא בשיטת BOT ועלות הפרויקטים מוערכת ב-500 מיליון שקל

קבוצת מלרג וטר-ארמה צפויה לפרוש מהתמודדות במכרז נתיבי האגרה בכניסה לת"א ולירושלים. כך נודע ל"גלובס". הקבוצה ביקשה לדחות את המועד להגשת ההצעות, שקבוע לשבוע הבא, במספר חודשים. הבקשה נדחתה, ולכן החליטה הקבוצה לא להגיש הצעה במכרז.

קבוצת מלרג וטר-ארמה ניהלה מגעים ראשוניים עם חברת דלק וחברת מנורה, אך נדרש לה זמן נוסף כדי להיות מוכנה להגשת ההצעה.

פרישתה תשאיר את מכרז הנתיב המהיר, נתיבי האגרה, עם שלוש קבוצות: הקבוצה הראשונה היא שותפות בין תה"ל מהנדסים, חברת האוטובוסים קווים, אשטרום וקרדן נדל"ן; קבוצה שנייה היא שפיר הנדסה, חברת דן, סימנס ורייטון; והקבוצה השלישית היא שותפות בין אפריקה-ישראל, אגד, שיכון ובינוי ודניה-סיבוס.

בוועדת המכרזים הבינשרדית אמרו היום (ד'), כי בפרסום מכרז יש כללים ברורים וחשוב לעמוד בהם. "לקחנו בחשבון שדחיית בקשת טר-ארמה תביא לפרישתה מהמכרז. במכרז מתמודדות שלוש קבוצות ועדיין התחרות היא משמעותית", אמרו.

מכרז הנתיב המהיר, נתיבי האגרה, בכניסה לת"א וירושלים הוא מכרז בשיטת ה-BOT. הפרויקט בת"א כולל סלילת נתיב אגרה ממחלף בן-גוריון ועד מחלף קיבוץ גלויות. הפרויקט כולל הקמת חניון חנה וסע ל-2,000 כלי רכב ומערכת הסעה בחינם למרכז ת"א.

במכרז יש אופציה להגיש הצעה להקמת פרויקט דומה בכניסה לירושלים וקבוצות שיגישו הצעה משותפת לשני המכרזים יקבלו ניקוד גבוה יותר. עלות הפרויקטים מוערכת ב-500 מיליון שקל.