נתוני מגזין "קונסיומר ריפורטס" מעלים כי לאחרונה הגיעו רכבים חדשים ל"סף האמינות" אותו הם מתקשים לחצות

טויוטה פריוס היברידית קטפה את המקום הראשון בטבלת שביעות הרצון * בכירה בפורד הודתה כי היצרניות האסייניות עדיין אמינות יותר

נתוני מגזין ה"קונסיומר ריפורטס" (CR) מעלים כי בחמש השנים האחרונות חדלו הדגמים המובילים מקרב הרכבים החדשים לרשום שיפור נוסף ברמת אמינותם. ה-CR נחשב מגזין בעל כושר השפעה מהותי על החלטתם של מאות אלפי רוכשי רכבים חדשים ומשומשים, בעיקר בארה"ב.

ביחס לסוגיית "רף האמינות" אמרה מנהלת התפעול הראשי (COO) של פורד (סימול: F), אן סטיבנס, "הגענו לרמה שקשה לפרוץ. אין זה אומר שאנחנו לא ממשיכים לנסות".

מנתוני המגזין עולה כי נקודות התרופה של הרכבים (הלא-יפאניים) הם הרכיבים האלקטרונים. אחד ההסברים לעוצמה היפאנית בתחום אמינות רכיבים אלה היא העובדה שהכלכלה היפאנית נבנתה על מוצרי צריכה אלקטרוניים ושילובם בפסי ייצור המוניים.

כמות התקלות הממוצעת למותגים האסיינים עומדת על 12 תקלות ל-100 רכבים, שיפור מרמה של 15 תקלות שנרשמה ב-2002. ואילו המותגים האמריקניים נותרו סביב רמה של 17-18 תקלות ל-100 רכבים, המתחרות מאירופה, בתחתית הדירוג, סובלים מ-20-21 תקלות ל-100 כלי רכב.

בעשרת הדגמים המומלצים ביותר של CR מככבים עשרה מותגים יפאניים ואף לא מותג אמריקני, סוגיה לא פשוטה למגזין שמאושם תדירות כי הוא בעל הטייה "אנטי-דטרוייטית".

ה-COO של פורד, סטיבנס, בחרה שלא להאשים בהאשמה זאת את המגזין ובמקום זאת הודתה כי "עדיין קיים פער בינינו לבין האסייאנים. אני מבינה את זה ויש עוד מקום לשיפור".

נחמה מסויימת יכולים חובבי המותגים האמריקניים לשאוב ממיקומן של המתחרות הגרמניות בקטגוריות השונות. פורשה למשל דורג כמותג הכי פחות אמין שנמכר בארה"ב אשתקד (הסתייגות: ב-CR בדקו דגם משומש אחד בלבד), שום דגם של מרצדס-בנץ לא מופיע ברשימת המומלצים של המגזין. גם ב.מ.וו, אודי ופולקסווגן מדורגות בחציון התחתון של דירוג האמינות.

היפאנית הבעייתית ביותר היא רכב הפנאי-שטח ניסאן אינפיניטי QX56 משנת ייצור 2005 - כארבעים אחוז מבעליה דיווחו על תקלות בה, וכן 67% מבעלי אותו הדגם משנת ייצור 2004.

ומי המנצחת? טויוטה פריוס (מדגם ההיברידי) הובילה את טבלת שביעות רצון, 95% מבעלי הדגם הצהירו כי היו חוזרים על החלטתם לרכוש את הפריוס.