יגאל אהובי בוחן את רכישת "בית הסנטור" בלונדון תמורת כ-182 מיליון דולר

"בית הסנטור" נבנה על שרידי בית-מרחץ רומאי * שווי הרכישה משקף תשואה של 6.5%

בין עסקת ענק אחת לשנייה, מתפנה יזם הנדל"ן הישראלי, יגאל אהובי, לבצע גם עסקאות קטנות. על-פי ידיעה שפורסמה במגזין הנדל"ן הבריטי Property Week, אהובי מנהל מגעים לרכישת "בית הסנטור" הממוקם ברחוב "המלכה ויקטוריה" בלונדון, תמורת 104.5 מיליון ליש"ט (כ-182 מיליון דולר). המוכרת היא קבוצה בשם Vincent Tchenguiz's Consensus.

"בית הסנטור" הממוקם במרכז הסיטי של לונדון, נחשב לאחד הבניינים הדומיננטיים ברחוב "המלכה ויקטוריה". שמו של "בית הסנטור" נובע מהעובדה כי נבנה על שרידי בית-מרחץ רומאי - שרידים אשר ממוקמים עד היום מתחת ליסודות הבניין. חשיבותו של הבניין ומידת האטרקטיביות שלו בעיני דייריו, באה לידי ביטוי באתר-הבית של הבניין (www.senatorhouse.com). מלבד תמונות של הבניין מבחוץ ומבפנים, באתר ניתן גם לקבל הסבר מלא על אופן ההגעה, לצפות בתמונות של הבניין ושל הלובי הראשי ולקבל את רשימת הדיירים העיקריים.

הדיירות: חמש חברות בלו-צ'יפ

במגזין Property Week מציינים כי שווי הרכישה של הבניין משקף תשואה של 6.5%. "בית הסנטור" משתרע על-פני שטח של 19,070 מ"ר, ועל דייריו נמנים חמש חברות בלו-צי'פ - Eversheds, בנק Mandiri, בנקCommomwealth of Australia, EMC2 ואינטרנשיונל פאואר. "בית הסנטור" הוא למעשה הנכס האחרון בו החזיקה Vincent Tchenguiz's Consensus, במסגרת פורטפוליו כולל של נכסים אותו רכשה במהלך שנת 2004 מחברת השקעות אוסטרלית תמורת 300 מיליון ליש"ט. עוד לפני שאהובי בחן את רכישת הנכס, ניסתה לרכוש אותו הקרן הגרמנית SachsenFonds, אך לדברי המגזין הבריטי המו"מ בין שני הצדדים לא הבשיל לכדי עסקה.

אהובי, כזכור, אמר בעבר לכתב ה-Property Week, במסגרת ראיון בלעדי שנתן לו, כי "אין כבר מה לקנות באנגליה. אולי האירים או הערבים יכולים. בשבילי זה יקר מדי". מסתבר שאהובי עדיין מוצא יעדים לרכישה בלונדון וזו אולי הסיבה מדוע בחר המגזין לעטר את הידיעה על היזם הישראלי בכותרת "Ahouvi back in town".

אהובי מתמקד כיום ברכישת חבילות של בתי-מלון באנגליה וברחבי אירופה כולה. לפני כשבוע ימים פרסם ה"טיימס" כי הוא מגלה עניין ברכישת חבילה נפרדת של שבעה מלונות השייכים לרשת InterContinental Hotels Group, ביניהם מלון קרלטון בקאן. על פי ה"טיימס", שווי שבעת בתי-המלון מוערך בכ-400 מיליון ליש"ט. אהובי גם נחשב כיום לרוכש המועדף של חלק ממלונות מריוט בעסקה ששווייה כמיליארד ליש"ט.