היהלומן משה צאיג ואשתו מאשימים את עמוס לוזון הבעלים של קבוצת הכדורגל מכבי פ"ת במעשי תרמית

תובעים ממנו 3.55 מיליון שקל * טוענים כי מעל באמונם ופעל בחריגה בוטה מהרשאה בחשבונות הבנק שלהם וכן נטל מכספיהם, תוך מרמה והונאה

משה צאיג, איש עסקים שעיקר עיסוקו בתחום היהלומים, תושב חוץ, ואשתו מריה לורטו סרנו, מספרד, הנמצאת בישראל במעמד של תיירת הגישו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 3.55 מיליון שקל נגד איש העסקים עמוס לוזון, בעליה של קבוצת הכדורגל מכבי פ"ת.

במבוא לכתב התביעה שהוגש באמצעות עוה"ד רונאל פישר, קרן שמש וליאת דר, נאמר כי התביעה היא תולדה של עבודה קשה ומאומצת שנמשכה חודשים רבים בניסיון להתחקות אחר מעשיו המכוערים למדי של לוזון כנגד התובעים אשר סופם בנטילת כספם במרמה ונישולם מזכויות המגיעות להם בנכסים שונים כתוצאה מביצוע עסקאות נדל"ן בישראל.

לדברי התובעים, הם שמו מבטחם בלוזון שהיה חסר אמצעים כלכליים בעת שהכיר אותם ועסק למחייתו בעבודות שיפוץ, מינו אותו וייפו את כוחו לפעול כשלוחם ולבצע עבורם עסקאות במקרקעין במסגרת השותפות העסקית ביניהם. לדבריהם הם נפלו קורבן לקסמו הרב ולחלקלקות הלשון שלו אשר הצליח לתמרן אותם, להפקיד בידיו את הונם כדי שיפעל לטובתם. לטענתם לוזון הציג עצמו כאיש עסקים לגיטימי בעל קשרים ענפים בישראל והבטיח להם כי יש ביכולתו למנף את כספם ולהפיק עבורם רווחים נאים ביותר, אולם הוא מעל באמונם ופעל בחריגה בוטה מהרשאה בחשבונות הבנק שלהם וכן נטל מכספיהם, תוך מרמה והונאה.

התובעים מאשימים את לוזון בכך שהטעה אותם לחשוב כי הוא פועל בשמם וכי הם שותפים במחצית מעסקאות המקרקעין שביצע במסגרת יחסי השותפות העסקית ביניהם שעוגנו אף בהסכם. כן הטעה אותם בכך שטען כי הוא פועל לרישום והסדרת זכויותיהם במקרקעין שנרכשו במסגרת העסקאות המשותפות.

אולם בפועל הוא עשה שימוש בכספיהם שלא כדין להפקת רווחים לעצמו ומנע מהם את קבלת חלקם ברווחים אלה והוציא מהם במרמה מאות אלפי דולרים.

התובעים טוענים כי לוזון הסתיר מהם את קשריו עם גורמים מפוקפקים ואת מצבו הכספי הבלתי מזהיר, בלשון המעטה, ולמעשה הסתיר מהם את כוונתו האמיתית לנצל עד תום ובאופן מכפיר את האמון שרכשו כלפיו על מנת לעשות שימוש בכספם כדי להפיק רווחים לעצמו בלבד. לדבריהם, לוזון פיתח שיטה מתוחכמת לעשיית עושר שלא כדין וזאת באמצעות נטילת הלוואות מהבנקים על ידי שימוש בשמם וכספיהם כבני ערובה למען צרכיו הפרטיים והוא השתלט על חשבונות הבנק שלהם, כספם וקרקעות שרכש עבורם. כמו כן הוא יצר מצגי שווא מתוחכמים כדי למנוע מהם לברר את מצבם הכספי ואת זכויותיהם במקרקעין שרכשו באמצעותו ובקשתם למידע והסברים נענו בתשובות מתחמקות והבטחות שווא במשך שנים.

התובעים מציגים בכתב התביעה שורה של עסקאות נדל"ן בהן נטלו חלק יחד עם לוזון והעומדות ביסוד התביעה באשר לזכויות במקרקעין לבד מן התביעה בגין כספים שנטל לוזון שלא כדין.

על פי כתב התביעה מדובר בעסקאות לרכישת קרקע בשטח של 10 דונם בשכונת נווה עוז בפ"ת, קרקע חקלאית בשטח של 300 דונם במושב גן חיים, מגרש באיזור צומת ירקונים עליו עתיד להיות מוקם מרכז מסחרי גדול (מרכז המסחרי פאוואר סנטר) ומכרז של חברת החשמל למכירת קרקע ברחוב רוטשילד בפ"ת.

התובעים מבקשים עוד מבית המשפט לחייב את לוזון במתן חשבונות בכל הנוגע לעסקאות המקרקעין וכן צו המורה לו להעביר את הזכויות המגיעות להם במקרקעין על שמם. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1353/06)