עד שעות הבוקר כ-400 אלף בעלי כנף יושמדו בארבעה ישובים בדרום

בהתאם להנחיית משרד החקלאות יוחדר רעל למי השתייה של בעלי החיים * ההסגר על האזור שבו נתגלתה המחלה נמשך

כ-400 אלף בעלי כנף יושמדו בדרום עד מחר בבוקר, מחשש שנדבקו בזן הקטלני של שפעת העופות. הליך ההמתה מבוצע ב-4 ארבעה יישובים וקיבוצים, על ידי החדרת רעל למי השתייה של בעלי החיים - בהתאם להנחיית משרד החקלאות. פגרי העופות ייטמנו בבורות עמוקים, שיצופו בסיד ויריעות ניילון, על מנת למנוע זיהום סביבתי. ההסגר על האזור שבו נתגלתה המחלה נמשך.

וטרינרים ומגדלי עופות בדרום התריעו היום (שבת) מפני התפשטות של שפעת העופות, עקב הדרך שבה התנהל בימים האחרונים הטיפול בפגרי העופות החשודים כנגועים. דוקטור יריב עגור, מומחה למחלות עופות, אמר היום כי מגדלי עופות התריאו בפניו על כך שפגרים בקיבוץ חולית נותרו אתמול חשופים עד שנקברו, בעוד אנפות בקר משוטטות בין ערימות הפגרים. "זה כמו לשחק עם גפרורים ליד חבית חומר נפץ", אמר אחד המגדלים, לדברי הד"ר עגור.

האחראי במשרד החקלאות על מבצע השמדת העופות, מיקי פירק, לא הכחיש את הדברים, אך אמר בתגובה כי "כאשר נודע לנו על כך, סולקו הפגרים". בתוך כך, הליך השמדת מאות אלפי העופות שהתחיל הבוקר נמשך כעת, כשהוא צפוי להסתיים בימים הקרובים.

השמדת העופות, שמבדיקות שערך המשרד עולה שהם כראה נגועים בזן הקטלני של המחלה המכונה "H-5", מתבצעת על ידי השקייתם במים מורעלים בפיקוח השירות הווטארינרי. בנוסף להשמדת העופות ביישובים בהם התגלה הנגיף - עין השלושה, חולית, נחשון ושדה משה - מושמדים גם העופות ביישובים הסמוכים להם, דוגמאת הקיבוצים נירים וכיסופים.

"בשלב הראשון אנו נשמיד את כל הלהקות באזור, ברדיוס של 3 קילומטרים מהמוקד", אמר אתמול בראיון לגלי צה"ל הרופא הראשי למחלות עופות במשרד החקלאות, הדוקטור שמעון פוקינובסקי. עד כה מתו מהנגיף כ-12,000 עופות. ממשרד החקלאות נמסר כי בתוך 3 ימים יגיעו לישראל מהולנד כ-4 מיליון מנות חיסון לעופות וכי בעלי המשקים שעופותיהם יושמדו יפוצו כקבוע בחוק.