הייצור התעשייתי עלה בינואר בשיעור זעום של 0.1% בלבד, לאחר שירד 0.4% בדצמבר

מספר שעות העבודה למועסק במפעלי התעשייה ירד בינואר ב-1.2%, לאחר עלייה של 4% בנובמבר-דצמבר

פתיחה חלשה לייצור התעשייתי בתחילת 2006. הייצור התעשייתי עלה בחודש ינואר בשיעור זעום של 0.1% בלבד, בניכוי עונתיות, בהמשך לירידה של 0.4% בדצמבר.

מספר שעות העבודה למעשה למועסק במפעלי התעשייה ירד בינואר ב-1.2%, לאחר עלייה של 4% בנובמבר-דצמבר. כן הסתמנה מגמת עלייה מתונה במספר השכירים בתעשייה.

עוד עולה מנתונים שפירסמה היום (ב') הלמ"ס לחודש ינואר: היקף הייצור בתעשיות טכנולוגיה עלית ירד ב-1.6%, בניכוי עונתיות, והשלים ירידה של 2% בחודשיים.

היקף הייצור של תעשיות טכנולוגיה מעורבת-עלית ירד ב-6.2%, לאחר עלייה של 5.2% ברבעון האחרון של 2005. הייצור של תעשיות טכנולוגיה מסורתית עלה ב-2.4%, והשלים עלייה כוללת של 4.5% בשלושה חודשים.

על-פי נתוני המגמה לחודשים נובמבר-ינואר (הנתון האחרון הידוע), נרשם גידול בקצב שנתי של 6.9% בייצור התעשייתי, בהמשך לעלייה דומה בחודשים הקודמים, אוגוסט-אוקטובר.

מספר השכירים בתעשייה על-פי נתוני המגמה לחודשים נובמבר-ינואר עלה ב-2.8%, בשיעור שנתי, בהמשך לעלייה זהה קודם לכן. מספר שעות העבודה למעשה בתקופה זו עלה ב-0.8%, בשיעור שנתי, לעומת עלייה של 2.4% בשלושת החודשים הקודמים.

ניתוח נתוני המגמה לחודשים נובמבר-ינואר מעלה את הממצאים הבאים:

היקף הייצור בתעשיות טכנולוגיה עלית, הכוללות את ענפי אלקטרוניקה, כלי טיס ותרופות, עלה בקצב שנתי של 8.5%, לעומת עלייה מהירה יותר של 16.6% בשלושת החודשים הקודמים.

היקף הייצור בתעשיות טכנולוגיה מעורבת-עלית, כולל ענפי כימיה, מכונות, ציוד חשמלי וכלי הובלה, ירד ב-2%, בשיעור שנתי, לאחר עלייה קלה של 0.8% קודם לכן.

היקף הייצור בתעשיות טכנולוגיה מעורבת-מסורתית, כולל גומי, פלסטיקה מתכת בסיסית ומוצרי מתכת, עלה ב-6.5%, בשיעור שנתי.

הייצור של תעשיות טכנולוגיה מסורתית, כולל ענפי מזון, משקאות, טקסטיל, מוצרי עור, נייר, דפוס ועץ ומוצריו, עלה ב-5.1%, בחישוב שנתי.