גייטס מתגורר בבית של 5,574 מ"ר; לרוב המיליארדרים יותר מ-12 חדרי שינה

עם זאת, הפתעה: לא כל מיליארדר נוטה להתגורר בבית ראוותני * ברשימת הצנועים: באפט ומייסד איקיאה

על פי סקר של איגוד הקבלנים הארצי בארה"ב, גודלו הממוצע של בית אמריקני מגיע לקצת יותר מ-2,000 רגל רבועה (186 מ"ר).

אם נשווה זאת לגודלו של בית בו מתגורר אחד מעשירי העולם הדבר ייראה כמו מעון דל: גודל ביתו של ביל גייטס, מייסד מייקרוסופט, גדול פי יותר מ-30 מביתו של האמריקני הממוצע - שטחו של הבית קצת יותר מ-60,000 רגל רבועה (5,574 מ"ר).

ארגון הקבלנים טוען, שלמרבית הבתים בארה"ב 3 חדרי שינה, ואח אחד לחימום הבית.

מכתבה שפורסמה לא מכבר במגזין 'פורבס' עולה, שהמיליארדרים מתגוררים בדרך כלל בבתים בני יותר מתריסר חדרי שינה. אלא שיש מביניהם כמה יוצאי דופן.

עם זאת, עד כמה שהאחוזות של כמה מהעשירים ייראו ראוותניות, בתיהם של הסופר-עשירים אינם חסרי כל פרופורציה לעושרם. למעשה, הם אף עשויים להיראות צנועים ביחס לעושרם .

דוח שפרסם אשתקד איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב הצביע על כך, שבארה"ב כחמישית מהונם של משקי בית מושקע בנדל"ן.

הונו של וורן באפט, למשל, המדורג במקום שני ברשימת עשירי העולם של המגזין 'פורבס' נאמד ב-42 מיליארד דולר. אם הוא ישקיע 20% בממוצע מהונו על בית, שוויו של הנכס עשוי להגיע לכ-8.4 מיליארד דולר - היקף התמ"ג של לוב.

אלה שבאפט מעדיף להתגורר כמו מיליונר ולא כמו מיליארדר. משך כמעט 50 שנה הוא ממשיך להתגורר באותו בית באומהה אותו רכש תמורת 31.500 דולר.

ב-2003 העריך שמאי מקומי את שוויו של הבית בכ-700 אלף דולר. באפט חלק על הערכת השמאי וטען כי שוויו של הבית כ-500 אלף דולר בלבד.

באפט איננו היחיד ברשימת המיליארדרים של פורבס, המתגורר בצניעות. אינגבר קמפראד, המייסד והמנכ"ל לשעבר של רשת הרהיטים לבית איקאה, ידוע לשמצה בקמצנות.

הוא נוסע בוולבו יד שנייה אף שהונו נאמד בכ-28 מיליארד דולר. ביתו בעיר לוזאן שבשווייץ מפתיע כבלתי מרשים.

הוא מעורב בייצור יין ומחזיק בכרם קטן בפרובנס שבצרפת, אך השמועות מספרות כי הוא מתלונן על כך שמדובר בתחביב יקר.

הנסיך הסעודי אל-וואליד בן טלאל אל סעוד, מספר 8 ברשימת המיליארדרים של פורבס, מתגורר בארמון בריאד המונה 317 חדרים, ועל פי הדיווחים עלות בנייתו הסתכמה ב-130 מיליון דולר.

שטח האחוזה של הנסיך הסעודי מגיע ל-400 אלף רגל רבועה (37,160 מ"ר). היא כוללת מגרש כדורגל, 8 מעליות, ויותר מ-500 מכשירי טלוויזיה.

אחרי הכל, הונו הנאמד ב-20 מיליארד דולר, מאפשר לו לקיים אורח חיים ראוותני.

לקאשמי מיטל, איל הפלדה ההודי, המדורג במקום החמישי ברשימת עשירי העולם, קבע ב-2004 שיא עולמי באשר למחיר של בית חד משפחתי, כאשר רכש בית בלונדון במחיר של 128 מיליון דולר.