שמעון פרס בכנס עסקים קטנים ובינוניים של "גלובס": היציבות תמשוך עוד משקיעים זרים

ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי: "ייעול התהליכים הבירוקרטיים תלוי גם במדינה עצמה"

ועידת גלובס ה-3 לעסקים קטנים ובינוניים של "גלובס" נפתחה הבוקר בת"א במעמד המשנה לרוה"מ, שמעון פרס, ראש עריית ת"א-יפו, רון חולדאי, יו"ר הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, שמואל רוזנמן ומנכ"ל "גלובס", איתן מדמון.

המגזר המהווה 96% מכלל העסקים בישראל, אחראי ל-50% מתוצרת המגזר העיסקי בישראל ומעסיק כ-60% מעובדיו, ישמע וישתתף ביום דיונים הנוגע לפעילות הנוגע ישירות לסקטור זה. בין הדיונים יתקיימו פורומים לצמיחת העסק, שיווק ופרסום ופורום בנושאי מימון ומיסוי.

רוזנמן אמר בפתיחת הכנס כי "שנת 2005 התאפיינה בצמיחה רבה, אולם רבים מהעסקים לא חוו צמיחה זו עקב קשיים כלכליים ורגולטורים". רוזנמן קרא ליישום מדיניות כלכלית מעודדת צמיחה שתסייע לעסקים הקטנים במיסוי, אשראי, וחוקי מדינה, ועוד. "רק כך יוכלו העסקים הקטנים לפרוח ולהוות קטר מרכזי למשק הישראלי", ציין רוזנמן.

רון חולדאי אמר כי "העסקים הקטנים הם המרכיב של כל העיר. אנו משקיעים אחוז נכבד מהתקציב בתרבות ואירועים, שמושך את הקלינטורה לעיר". עוד אמר כי צריך בהמשך לייעל ולפשט את התהליכים הבירוקרטיים, דבר התלוי גם במדינה עצמה.

שמעון פרס ציין באירוע הפתיחה כי מעמד הביניים חשוף. "אין לו אירגון והממשל לא תמיד מתחשב בו. בישראל הכלכלה נקבעת אם יש או אין שלום. גם תהליך לשלום הוא חיובי לכלכלה. היציבות מושכת גם משקיעים זרים בנוסף למקומיים שגם משקיעים יותר, בזמן כזה".

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר בכנס כי "אנו מדברים על 96% מהעסקים בישראל. 54% מכלל מפעלי התעשיה בישראל הם ק"ב (כ-7,000 במספר), אבל חלקם בתפוקה הוא רק כ-25%. קיים פוטנציאל עצום בעסקים הק"ב. אנו מאמנים כי אם הייצוא יגדל ב-15% בשנה, הצמיחה תגדל ב-6% ונגיע לשיעור אבטלה של 5% והכנסה לנפש של 30 אלף דולר במקום 18 היום, תוך מספר שנים".