התעשיינים מאיימים בהחרמת נמל אשדוד אם הנהלת הנמל והוועדים לא יפתרו את המחלוקות ביניהם

אם שיבושי העבודה בנמל יימשכו יפנה למשתמשים בהובלה הימית, יצואנים ויבואנים, ב'המלצה' להפנות את המטענים לנמלים חלופיים, בחיפה ואילת

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הודיע היום (ה), כי אם הנהלת נמל אשדוד וועדי העובדים, לא יפתרו את המחלוקות ביניהם ושיבושי העבודה בנמל יימשכו- יפנה למשתמשים בהובלה הימית, יצואנים ויבואנים, ב'המלצה' להפנות את המטענים לנמלים חלופיים, בחיפה ואילת.

שיבושי עבודה בנמל אשדוד בתקופה האחרונה, גורמים להאטה משמעותית בפריקה וטעינת אוניות, מציינים התעשיינים. בתוך כך הושבת הנמל כליל ביום הבחירות שלשום (ג), עקב סירוב הנהלת הנמל לשלם עפ"י דרישתם, 300% עבור עבודה ביום השבתון, במקום 200%, כמקובל.

התעשיינים מוסיפים, כי עובדי נמל אשדוד מסרבים לעבוד שעות נוספות, למרות שתוספת תשלום לשעות אלה אושרה בימים האחרונים, כך שסחורות רבות ממתינות לפריקה זמן רב מהרגיל.

שרגא ברוש אמר עוד כי אם יוחזר 'היטל הצפיפות', בשל המצב שנוצר המביא להמתנה ארוכה, יסרבו התעשיינים לשלמו. היטל הצפיפות, (בגובה 7%) בוטל ע"י איגוד המשתמשים האירופאי, EMTA, בעקבות הרפורמה בנמלים שהביאה לשיפור בזמני המתנת אוניות בנמל. לפי אומדני יו"ר נמל אשדוד, איריס שטרק, ביטול היטל הצפיפות חוסך לתעשייה כ-100 מיליון שקל בשנה.

במכתב שהפנה ברוש הבוקר (ה') אל הנהלת נמל אשדוד ואל ועד עובדי הנמל, אמר, כי אם תתממש כוונת ראשי הספנות להטיל היטל צפיפות עקב המצב שנוצר - לא יסכימו המשתמשים לשלמו. הוא אף הודיע להם, כי ידרוש מחברת הנמל לשאת בהיטל, היות והצפיפות וההמתנה "נגרמים ממעשים ומחדלים שהמשתמשים אינם צד להם".

הוצאת כסף מקופת הנמל, אמר ברוש לגלובס, "צריכה להטריד מאוד הן את ההנהלה, והן את העובדים, שנלחמו על יציבותו הפיננסית של הנמל, טרם ההפרטה".

התעשיינים דורשים עתה מהנהלת נמל אשדוד ומועדי העובדים, להחזיר לאלתר את עבודת הנמל לסדרה, לקיים את הסיכומים לשמירה על שקט תעשייתי בנמל ולפתור את אי ההסכמות ביניהם במו"מ. מכל מקום, הוסיף ברוש, לא יתכן שלמשתמשי ההובלה הימית ייגרמו נזקים כספיים, תוך שהפגיעה היא גם במשק.

בתחילת מארס הושבת הנמל בגלל "מחלה" של עובדי מחלקת התיפעול שהתנגדו לדרישת ההנהלה להעמיד לדין מספר עובדים. לאחר יום, ולאחר שהושגה פשרה עם ההנהלה, "הבריאו" העובדים. במסגרת יישום הרפורמה בנמלים בפברואר 2005, הוקמו שלוש חברות נמל: נמל חיפה, נמל אשדוד ונמל אילת, וחברת ניהול נכסים. העובדים קיבלו 100 אלף שקל מענק הפרטה ובתמורה התחייבו לא להשבית את הנמלים.