אחרי שסירבה לבנק אוסטרלי ולנאסד"ק ה-LSE הלונדונית מנהלת שיחות למיזוג עם בורסת יורונקסט

כך מדווח ה"אובסרוור" הבריטי * המיזוג עשוי ליצור בורסת על אירופית בשווי של 10.5 מיליארד דולר

הבורסה הראשית בלונדון, ה-LSE, ממשיכה את מסעה למציאת רוכש. לאחר שלפני מספר שבועות הודיעו שתי הבורסות הראשיות בניו-יורק, הנאסד"ק וה-NYSE כי הן נסוגות מכוונתם לרכוש או להתמזג עם הנציגה מעבר לאוקיינוס, מדווח ה"אובסרוור" הבריטי כי מתקיימות שיחות לאיחוד בין ה-LSE לבורסה האירופית, יורונקסט (Euronext)

הנאסד"ק היתה הגורם השלישי בתוך 14 חודשים החוזר בו מהכוונה לרכוש את הבורסה הלונדונית, מאחר שמנכ"לית LSE, קלרה פורס, 48, הפגינה קשיחות ודרשה יותר כסף מהמתמודדים. בין הגורמים הנוספים שהביעו עניין ב-LSE היו גם בורסת ה-NYSE הניו-יורקית והבנק האוסטרלי, מקווארי.

חברת יורונקסט, המפעילה את הבורסות בפריז ובאמסטרדם, היא השנייה בגודלה באירופה לפי שווי שוק, מנהלת שיחות חשאיות עם הנהלת ה-LSE למיזוג אשר יצור בורסת על אירופאית שתשקף ערך כולל של 10.5 מיליארד דולר. כך לפי דיווחי ה"אובסרוור".

עוד מוסיף העיתון כי המיזוג לא ישקף פרמיה ל-LSE. לצד יורונקסט מייעץ בנק ההשקעות של מורגן סטנלי, ולצד הלונדוני מייעץ בית ההשקעות מריל לינץ'. לפי הדיווח יתכן והמיזוג יובא לאישור בעלי המניות של יורונקסט בישבתם השנתית הקרובה שנקבעה ל-23 במאי.

לפי ההסכם המסתמן, יוערכו מניות LSE במיזוג לפי ערך של 12 פאונד למניה והמנכ"לית, פורס, תוכל להמשיך בתפקידה.