חוזה של כ-2 מיליון דולר לג'יגה ספייסס עם גוף ביטחוני מוביל בארה"ב

ג'יגה ספייסס פיתחה שיטה לבזר את זיכרון המחשב בין רשת של מחשבים * חתמה לאחרונה חוזה של 800 אלף דולר עם וירג'ין מובייל ועל חוזה OEM עם IBM

חברת הסטארט-אפ ג'יגה ספייסס, המתמחה בתוכנות לביזור ושיתוף של זיכרון המחשב, חתמה לאחרונה על חוזה בהיקף של כ-2 מיליון דולר עם גוף ממשלתי ביטחוני גדול בארה"ב, כך נודע ל"גלובס". ירון בנבנישתי, מנכ"ל החברה, הסביר כי זהו רק השלב הראשון בחוזה שעשוי אף לצמוח לפי 3 מסכום זה בשנים הקרובות.

חוזה זה הוא האחרון בכמה חוזים גדולים שעליהם חתמה לאחרונה ג'יגה ספייסס, שהוקמה ב-1999 והכנסותיה עומדות כיום על כמה מיליוני דולרים מכ-60 לקוחות באירופה ובארה"ב. במחצית השנה האחרונה חתמה על עסקה עם וירג'ין מובייל בהיקף של 800 אלף דולר לשנתיים, וכן על עסקה בהיקף ראשוני של מעל מיליון דולר עם IBM . בנבנישתי מעריך כי ברבעון הקרוב תיחתמנה עסקאות בהיקף של עוד 4 מיליון דולר. לקוחות נוספים של החברה הם בורסת NYSE, בורסת הסחורות של שיקגו, בנק אוף אמריקה, בנק לאומי ואחרים. כמו כן משמשת החברה כ-OEM של נורטל בכל מערכות הקונטקט סנטר (מרכזי שירות הלקוחות), עסקה שהניבה לה בשנה האחרונה 400 אלף דולר. לחברה שיתוף פעולה גם עם HP .

"התמקדנו בכרישים"

ג'יגה ספייסס הוקמה בידי נתי שלום ויוסי גל-און וטופחה על ידי פורמולה ויז'ן, שהשקיעה בה עד היום כמה מיליוני דולרים. לאחרונה גייסה החברה 6 מיליון דולר בסבב גיוס שהובילו הקרנות BRM ואינטל קפיטל.

המוצר של ג'יגה ספייסס הוא מערכת שמאפשרת שיתוף של רכיב הזיכרון בין מחשבים שונים בארגון. שילוב בין מחשבים נעשה כבר היום, אך בדרך כלל מדובר במספר רב של מחשבים הפועלים על גבי שרת מרכזי. אצל ג'יגה ספייס אין מדובר בזיכרון מרכזי משותף אלא בזיכרון מבוזר, שכל חלק ממנו מותקן על כל מחשב בנפרד, אך יכול לשמש את כולם.

לזיכרון רב זרועי כזה יכולים להיות כמה יתרונות: בזבוז המשאבים פוחת כי כאשר מחשב מסוים מועסק פחות, מישהו אחר מנצל את הזיכרון שלו; אם צריך לשפר את הביצועים של המערכת, ניתן לרכוש מחשב נוסף במקום לקנות מערכת חדשה לגמרי; קריסה של מחשב אחד אינה גורמת בהכרח לאובדן של כל מה שנמצא בו, כי המחשבים השונים מהווים גיבוי זה לזה. התוצאה היא עבודה מהירה יותר, אמינות גבוהה יותר של המערכת וחיסכון כספי.

ג'יגה ספייסס היא החלוצה בתחום שיתוף הזיכרונות, אם כי בשוק קיימות מספר חברות שעובדות על אפליקציות שיתוף אחרות, כמו למשל שיתוף מעבדים מרכזיים או שיתוף מאגרי מידע. "עם הזמן מתחילה להתפתח תחרות למוצר, אולם כרגע אנחנו החברה המובילה בו", מסביר בנבנישתי.

זאב זילבר, שותף מנהל בפורמולה ויז'ן ויו"ר החברה: "ההצלחה של החברה הייתה גם תלויה מאוד באסטרטגיה השיווקית שלה. ב-2001 החברה הגיעה אלינו עם טכנולוגיה מדהימה שחיפשה שוק. הטכנולוגיה מתאימה בעיקרון לכל ארגון גדול, אך נראתה ללקוחות יותר מדי כמו מדע בדיוני".

בנבנישתי: "החלטנו להתמקד תחילה דווקא בלקוחות הכי גדולים, בכרישים, שאצלם הבעיה הייתה הכי בולטת, כמו למשל בורסות גדולות, שסובלות מתנודות משמעותיות בהיקף המידע שבו הן צריכות לטפל, בפיקים בתחילת המסחר ובסופו. גופים כאלה חייבים לטפל בנתונים במהירות מקסימלית, וכל עיכוב או השבתה יכולים להיות מהותיים לעסקים שלהם. שני תחומים נוספים שבהם איתרנו צורך כזה במהירות ובאמינות הם גופים של מודיעין ומשטרה וגופי טלקום".

* איך הצלחתם להשיג שיתוף פעולה עם חברות החומרה? הרי אתם חוסכים ללקוחות רכישת זיכרון.

בנבנישתי: "חברות החומרה מבינות ששיתוף מחשבים יקרה בעתיד הקרוב והן לא רוצות להישאר מאחור. יש מעבר כולל של השוק למחשבי Blade, שזה אומר מספר רב של מחשבים קטנים שארוזים באריזה אחת ומשתפים משאבים זה עם זה. המחשבים הללו חייבים טכנולוגיות כמו שלנו. מבחינת אינטל , שהשקיעה בנו לאחרונה, המגמה הזו מאוד רצויה, כי פירושה מעבר ממערכות מחשוב ארגוניות גדולות למערכות המבוססות על המון מחשבים קטנים עם מעבדים של אינטל".

* מה הצעד הבא שלכם?

זילבר: "בשנה הקרובה נראה שאנחנו יכולים להיות גורם מוביל בשוק שהולך ומתבסס כמשמעותי, ולא רק כשוק נישה. לדעתנו, המוצר הזה הולך להיות מוצר תשתית, מה שאומר שהשוק הזה הוא כמעט אינסופי.

"הדגש שלנו לשנה הבאה לא יהיה מכירות אלא שיווק - בנייה של מערכי מפיצים, חתימה על עוד הסכמים אסטרטגיים. אנחנו מחפשים עכשיו מנהל שיווק קליבר, מישהו שכבר עשה את זה פעם, שיצטרף לחברה שלנו.

"התחלנו את השנה בחתימה על מספר חוזים בני שבע ספרות - אלה לא סכומים שהיה לנו קל להשיג בשנה שעברה. אני מניח שהסכום שגייסנו לאחרונה מאינטל ומ-BRM יספיק לנו כדי להגיע עד סוף השנה ואז נוכל לעשות גיוס נוסף, הרבה יותר גדול".