BDI: בחודש שלפני חג הפסח, רשם המשק הישראלי שיא חיובי בסיכונו העסקי

הסיכון העסקי הגיע לרמה של 5.90 בלבד במארס * ירידה נוספת בכמות העסקים תחת סכנת סגירה - ריחפה על כ-45,120 חברות ועסקים

בחודש שלפני חג הפסח, רשם המשק הישראלי שיא חיובי בסיכונו העסקי, כך עולה מנתוני מדד הסיכון העסקי שמפרסמת חברת BDI. מהמדד עולה, כי הציון העסקי של המשק ירד ופחות חברות נאלצו להיסגר בחודש החולף. על פי המדד, בחודש מארס הוטב הסיכון העסקי במשק בכ-1%, והגיע לרמה של 5.90 בלבד, זאת בהשוואה ל-5.98 בחודש פברואר

כלכלני הקבוצה מציינים, כי ההטבה ניכרה במרבית הפרמטרים הנבחנים במסגרת מדד הסיכון המשולב. ב- BDI תולים את השיפור שחל החודש בסיכונו העסקי של המשק בעיקר בתקופת החגים, שבמהלכה חל גידול חד בצריכה הפרטית. גם הבחירות תרמו את חלקן לפעילות הערה בחודש החולף, בעיקר בתחומי התקשורת והפרסום.

מנתוני המדד עולה, כי מספר החברות והעסקים הנמצאים בסכנת סגירה בחודש מארס קטן בכ-2.8% לעומת החודש הקודם. בחודש מארס ריחפה סכנת הסגירה על כ-45,120 חברות ועסקים, זאת בהשוואה לכ-46,400 בחודש הקודם.

כלכלני BDI מציינים כי במהלך החודש החולף ירד שיעור החברות הנמצאות במצבי סיכון גבוהים מהממוצע וגבוהים במיוחד, במקביל לגידול בשיעור החברות במצבי סיכון ממוצעים. מבין כלל החברות והעסקים בישראל כ-14.1% מהן נמצאות במצב סיכון גבוה במיוחד (לעומת 14.5% בחודש הקודם), 14.65% מהן במצב סיכון גבוה מהממוצע (לעומת 15.3% בחודש הקודם), 63% במצב סיכון בינונית (לעומת 62%) ו-8.25% במצב סיכון זניח וטוב במיוחד, בהשוואה ל-8.2 בחודש פברואר.

תהילה ינאי, מנכ"ל משותף ב-BDI ציינה, כי "מרבית הפרמטרים המרכזיים הנבדקים במסגרת מדד הסיכון של המשק ומשפיעים עליו, מצביעים כי חודש מארס היה חודש טוב לעסקים בישראל. במרבית החברות והעסקים בארץ, נרשמה בחודש האחרון פעילות ערה ומוגברת שהביאה לגידול במכירות, בהכנסות ובמקרים רבים גם הגדילה את הרווחיות". לדברי ינאי, "ההטבה בחודש מארס אפיינה את רוב מגזרי הפעילות במשק ובהם מגזר הבנייה, מגזר השיווק והסיטונאות ומגזר השירותים".

על פי BDI, בשל הטבה מרשימה שרשם, הצטרף החודש ענף תעשיית המזון והמשקאות לרשימת הענפים החזקים והבטוחים ביותר והוא ניצב במקום הרביעי ברשימה. במהלך חודש מארס עמד מדד הסיכון של הענף על 5.43, זאת בהשוואה ל-5.77 בחודש פברואר - הטבה של כ-5.5%.

עוד עולה מהמדד כי ענף המסעדות מתחיל להתאושש. הענף, שהוביל את רשימת הענפים החלשים והמסוכנים ביותר זמן רב, הצליח לרשום הטבה בסיכונו העסקי ולרדת אל המקום השני ברשימה. דירוג הסיכון של הענף עמד בחודש החולף על רמה של 6.95, בהשוואה ל-7.05 בחודש הקודם. הטבה זו מורידה את הענף לרמת סיכון גבוהה מהממוצע, לאחר למעלה משנה ברמות הסיכון המסוכנות והגבוהות במיוחד.