בורסות אירופה סיימו את המסחר בירידות לאחר הורדת תחזית הצמיחה במדינות האיחוד

הפוטסי הלונדוני ירד 0.26% * הקאק הצרפתי השיל 0.54% * הדאקס הגרמני נחלש 0.12%

בורסות אירופה פתחו את יום המסחר בירידה בהובלת מניות הכרייה BHP ביליטון וריו טינטו, לאחר שמחירי הנחושת ירדו מרמות השיא שלהן. בהמשך היום, כאשר גם הבורסות בוול סטריט לא הפגינו עוצמה רבה, לא הצליחו המדדים באירופה להתאושש, עד לסיום השלילי שרשמו.

הפוטסי הלונדוני ירד 0.26% * הקאק הצרפתי השיל 0.54% * הדאקס הגרמני נחלש 0.12%

על המסחר בבורסות אירופה השפיעה האווירה השלילית בבורסות העולם השונות במהלך היממה האחרונה, כאשר גם בארה"ב וגם באסיה נרשמו ירידות שערים על רקע התגברות האיום האירני, לאחר שאתמול הודיעה אירן כי הצליחה להעשיר אורניום באופן עצמאי.

מוקדם יותר היום הוריד האיחוד האירופי את תחזית הצמיחה למדינות גוש האירו, בעקבות עליית מחירי הנפט ושיעור הריבית שלטענת הבנק המרכזי מונעת מההוצאה הצרכנית במדינות הגוש לצמוח.

מניות הבורסה הלונדונית (LSE) רשמו זינוק של 13.6% לאחר שהנאסד"ק הודיע אתמול כי רכש נתח של 15% מהחברה.

BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, השילה 3.8% בעוד ריו טינטו נחלשה 2.5%.מחיר הנחושת בשנחאי רשם היום ירידה ראשונה לאחר שבעה ימי עליות, עם התעוררות החששות שהמחירים הגבוהים יגרמו לפגיעה בביקושים בסין, צרכנית המתכות הגדולה בעולם.

מחיר הנחושת למסירה ביולי, החוזה האקטיבי נכון להיום, ירד 1.2% ל-55,400 יואן.

GUS, חברת המידע הקמעונאי, הודיעה כי היא מתכננת לבצע ספליט ביחס של 1:2 במהלך 12 החודשים הקרובים. כמו כן דיווחה החברה כי מכירותיה במחצית האחרונה של השנה הובלו על ידי חטיבת בדיקת האשראי Experian, שרווחיה צמחו ב-25%. מניית החברה ירדה 2.6%.