קצינים בכירים בצה"ל: כניסה קרקעית רחבה לרצועת עזה - האופציה האחרונה

סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, חשף הבוקר בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי התעשיות הבטחוניות שוקדות על פיתוח מערכת מתוחכמת שתאפשר פגיעה מדוייקת יותר בחוליות יורי קסאמים בעת ביצוע הירי

בעקבות כניסת צה"ל אתמול כמה עשרות מטרים משטח רצועת עזה, מבהירים הבוקר קצינים בכירים בצה"ל כי כניסה קרקעית רחבה למבצע צבאי ברצועה נגד יורי הקסאמים תהיה האופציה האחרונה לאחר שימוצו כל שאר האפשרויות הצבאיות.

עוד הדגישו הקצינים הבכירים, כי פעולה קרקעית רחבה ברצועה תהיה תוצאה של הסלמה בטחונית חריפה או פיגוע רב נפגעים. בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות" חשף הבוקר סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, כי התעשיות הבטחוניות של ישראל שוקדות על פיתוח מערכת מתוחכמת שתאפשר פגיעה מדוייקת יותר בחוליות יורי קסאמים בעת ביצוע הירי. עלות המערכת עשרות מיליוני שקלים והיא צפויה להכנס לפעילות בתוך כמה חודשים.

אתמול נכנס כוח צה"ל לתוך שטח הרצועה לראשונה מאז יישום תוכנית ההתנתקות: כוח הנדסי קטן ביצע סריקות באזור מחסום כיסופים בעקבות חשד לקיומו של מטען נפץ. מוקדם יותר במהלך החג הרג שם צה"ל שני מחבלים שנצפו זוחלים סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה. הירי בוצע באמצעות טנק ומהאוויר. גורמים פלסטינים אמרו לסוכנויות הידיעות כי השניים, המשתייכים ל"גדודי חללי אל-אקצה", היו בדרכם להטמין מטענים לאורך הגדר.

בתוך כך, הלילה טרפדה ארצות הברית נסיון של המדינות הערביות באו"ם לגנות את ישראל בפני מועצת הבטחון על פעילות צה"ל ברצועה.