BAA הבריטית מפעילת שדות התעופה היתרו וגטוויק סירבה תוך שבוע לשתי הצעות רכש

ההצעות הגיעו מחברה ספרדית ומקבוצת גולדמן זאקס * לפי ההצעות תומחרה BAA בכ-16.5 מיליארד דולר

חברת BAA הבריטית, המפעילה 7 נמלי תעופה בבריטניה, בהם גם היט'רו וגטוויק דחתה תוך שבוע שתי הצעות רכש מחברה ספרדית ומקבוצת גולדמן זאקס.

ההצעה הראשונה הגיעה מחברת פרוויאל (Ferrovial), חברת הבנייה השנייה בגודלה בספרד. הצעת החברה הספרדית היתה ל-810 פני למניית BAA. ההצעה השנייה מגולדן זאקס היתה לפי 870 פני למניה ושיקפה לחברה ערך של 16.5 מיליארד דולר.

את שתי ההצעות דחתה BAA בשל היותן לא משקפות את הערך האמיתי של החברה, לפי הודעתה. עוד צויין בהודעת החברה כי בשלב זה לא מתקיימים מגעים נוספים עם מי מהמציעות.

גורמי השקעות העריכו כי BAA תתקשה לסרב להצעה בסדר גודל של 950-975 פני למניה.

הסיבה שהחברה הספרדית וקבוצת גולדמן זאקס מעוניינות ברכישת BAA נעוצה בצמיחת נמלי התעופה הללו, שהם בעלי עלויות הוצאה נמוכות באופן יחסי. סיבה נוספת היא התרחבות הכלכלה בדרום בריטניה, אשר האיצה את התנועה בשדות התעופה של הכלכלה השנייה בגודלה באירופה. לפי הנתונים הרישמיים, בעשור האחרון הוכפלו מספר העוברים בשדות התעופה הבריטיים.

מניית BAA ננעלה ביום ה' האחרון במחיר של 854.1 פני, המשקפים לחברה ערך בורסאי של 16 מיליארד דולר. בשנה האחרונה הוסיפה מניית BAA כ-34%. החברה מנהלת את שדות התעופה מאז שנת 1987,אז רכשה את הזיכיונות מהממשלה שבראשה עמדה בזמנו מרגרט תאצ'ר.