המעסיקים העצמאים מאיימים: לא נפריש כספים לפנסיה עבור העובדים

זאב וינר: "נתנגד נחרצות לחוק אשר יאלץ את המעסיקים לשלם את חלקם בכיסוי הפנסיוני של עובדיהם; נאלץ לפטר עובדים בהיקף נרחב"

"חוק פנסיית חובה יישאר על הנייר, המעסיקים העצמאים לא יפרישו כספים לפנסיה עבור עובדיהם שכן לא יוכלו לשאת את עלות ההפרשות". כך איים היום (ג) נשיא לשכת ארגוני העצמאים, זאב וינר, בעקבות ההסכמה המתגבשת במו"מ הקואליציוני.

לדברי וינר, העצמאים יסכימו לפנסיה רק על בסיס וולונטארי ויתנגדו נחרצות לחוק המייקר את עלות העבודה עבורם, לטענתם, בשיעור ניכר. המעסיקים העצמאים מתנגדים לחוק, אשר יאלצם לשלם את חלקם בכיסוי הפנסיוני של עובדיהם.

בפנייה שהעביר הבוקר וינר לראש הממשלה, אהוד אולמרט, נטען כי "רק המעסיקים רשאים להחליט על הבטחת עתידם הפנסיוני של עובדיהם, ללא התערבות ממשלתית וללא כפייה שנועדה לשרת גופים הקשורים להסתדרות העובדים".

במסגרת חוק פנסיית חובה יצטרך המעסיק להפריש 12.5% לקרן הפנסיה בעוד העובד יפריש 5.5% משכרו. לדברי וינר, "תוספת עלות כה גבוהה לשכר העובדים, מסכנת את קיומם של המעסיקים הקטנים והעצמאים, מה גם שהממשלה עומדת להעלות את שכר המינימום המהווה גם היא תוספת לעלות השכר.

"אם יחייבו את המעסיקים להפריש כספים לפנסיה, נאלץ לפטר עובדים בהיקף נרחב ולגייס עובדים זרים שעלות העסקתם נמוכה בהרבה ואינה מחויבת בהפרשות סוציאליות. הנפגעים העיקריים מהחוק יהיו העובדים הנמצאים ברמות ההכנסה הנמוכות, בעוד לעובדים המקצועיים כבר יש כיסוי פנסיוני באמצעות ביטוחי חיים, קופות גמל וקרנות פנסיה".

וינר הוסיף וטען כי באמצעות החוק החדש, הממשלה מבקשת להתנער, לכאורה, מחובתה לדאוג לגמלאים באמצעות המוסד לביטוח לאומי. "אזרחי ישראל משלמים כל ימי חייהם סכומי עתק לביטוח הלאומי, וקצבאות הזקנה שהם מקבלים הן בושה ולעג לרש", אמר. "הביטוח הלאומי חייב להעלות את קצבאות הזקנה כך שיאפשרו קיום בכבוד לגמלאים, ללא צורך בחוק פנסיית חובה".