בורסות אסיה רכבו על הגל החיובי מארה"ב: הניקיי טיפס 0.7%

(עידכון) הבשורות על התקרבות מועד סיום העלאות הריבית בארה"ב התקבל בחיוב גם באסיה עקב הציפייה להמשך הביקושים ממעצמת המערב

בורסות אסיה נסחרות היום במגמת עלייה המביאה אותן לשיא של 16 שנים. רמיזות השוק האמריקני על התקרבות מועד הפסקת מדיניות ההידוק המוניטרית עומדת מאחורי העליות שנרשמות היום. המשמעות להפסקת מדיניות זו באסיה היא בכך שהיא מסירה את החשש באזור כי הביקושים מארה"ב יקטנו ובכך יאטו את הכלכלות האסיתיות.

במוקד העליות היום עומדות חברות הטכנולוגיה, המושפעות מגל הדיווחים החיוביים של החברות בתחום. פוג'י, לדוגמא, העלתה משמעותית את רמת ההכנסות שלה. גם הדיווחים הכספיים של חברות מהמערב, כמו יאהו, טקסס אינסטורמנט, ו-IBM מסייעות לעליות.

המדד האסייתי-פסיפי של מורגן סטנלי עלה ב-1.1% לרמה של 136.21 ובכך ננעל ברמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 1990. הנייקי היפאני טיפס 0.7% לרמה של 17,350.12 נקודות. בין המניות הבולטות, סוני וקנון הוסיפו 2.1%, כל אחת.

בדרום קוריאה, יצרנית הרכבים יונדאי טיפסה 0.2% ו-LG עולה 1.7%. פוג'י, הציגה עלייה של 36% בהכנסות השנתיות לפי ארבעת הרבעונים האחרונים (כולל זה שהסתיים במארס האחרון). סך הכנסותיה של פוג'י הגיעה ל-581 מיליון דולר, מנייתה הוסיפה היום 1.3%. סמסונג התחזקה 1.5%.

בתחום הכרייה, BHP עלתה 1.9% ו-Rio Tinto הוסיפה 2.7%. שתי חברות אלו רשמו עליות משמעותיות בחודשים האחרונים, בשל הביקושים הגבוהים למתכות מצידה של סין.

הבורסה בסין נסחרה אף היא בצל הודעות מארה"ב. חברת ייצור המתכות השנייה בגודלה במדינה (Jiangxi Copper), זינקה 5.1% לאחר שהודיעה על עלייה של 55% בהכנסות. חברת הדלק, PetroChina, עלתה 3.4% בצל עליית מחירי האנרגיה.