מתקפת טרור בדהב שבסיני: כמאה נפגעים בשלושה פיצוצים עזים

(עידכון) מביה"ח "יוספטל" שבאילת נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים * כ-22 הרוגים בפיגוע * בין הנפגעים, אזרחים אוסטרלים ובריטים

שלושה פיצוצים אירעו הערב (ב') באזור דהב בסיני, אחד מהם בשוק המקומי. כוחות הביטחון והרפואה הישראלים נכנסו לכוננות בשל הפיגוע.

כ-22 הרוגים ו-100 פצועים בפיגוע. בין הנפגעים, אזרחים אוסטרלים ובריטים. על פי הודעות כוחות הביטחון המצריים, אין נפגעים ישראלים.

במסוף טאבה, מעבר הגבול לסיני, נערכים לקלוט ישראלים ששהו בסיני ויתכן ויעשו כעת את דרכם לישראל בשל הפיגוע בדהב. צוותי ניהול של מסוף טאבה, עובדי ביטחון, וכוחות הצלה וחירום הועמדו בכוננות לאפשר מעבר מהיר של ישראלים במידת הצורך.

על פי מידע שמצוי ברשות שדות התעופה, אין כעת יותר מכמה מאות ישראלים בסיני ומרביתם חזרו לפני ימים אחדים לארץ.

במד"א הועלתה רמת הכוננות. מנכ"ל מד"א, אלי בין, הודיע כי כלקח מהפיגוע שארע לפני כשנה וחצי בטאבה, הועלתה רמת הכוננות באילת לרמה ג' שהיא הגבוהה ביותר. האמבולנסים תוגברו ואויישו בצוותי רפואה. שרותי הדם מספקים בשעות אלו מנות דם לבית החולים יוספטל באילת.

התראות ממוקדות על פיגועים בסיני קיימות זה כבר כמה חודשים, וכוחות הביטחון התריעו רבות על פיגועים שעשויים להתרחש בסביבה זו. שירותי הביטחון המצרים העריכו כי מדובר בקבוצת טרור מקומית, אולם סוכנויות ביטחון אחרות טענו כי העקבות מובילים לאל-קאעידה.

כוחות הביטחון המצריים מדווחים, כי לא מדובר במחבלים מתאבדים אלא בפיצוצים מושהים שהתפצצו זה לאחר זה. ביולי האחרון, נהרגו יותר מ-60 בני אדם ויותר מ-200 נפצעו בפיצוץ שלוש מכוניות תופת בשארם א-שייח'.