שוגר בהצלחה לוויין הריגול הישראלי "ארוס בי" מאתר ברוסיה

הלוויין ששוגר ב-19:47 שעון ישראל, אמור לשפר באופן משמעותי את יכולת המעקב של ישראל אחרי הנעשה במתקני הגרעין באיראן

לוויין הריגול הישראלי "ארוס בי" שוגר בהצלחה ביום ג' בעיר סבובודני שבמזרח רוסיה, כך הודיעה חברת "אימג'סאט", יצרנית הלוויין.

הלוויין המתקדם, ששוגר ב-19:47, לפי שעון ישראל, בסבובודני, אמור לשפר באופן משמעותי את יכולת המעקב של ישראל אחרי הנעשה במתקני הגרעין באיראן. הלוויין, שתחנת הקרקע שלו ממוקמת ביהוד, אמור להתחיל לשדר אותות אלקטרוניים ראשונים כבר במהלך הלילה, והוא צפוי להתחיל לשדר תמונות ברזולוציה גבוהה כבר בימים הקרובים.

"שיגור הלווין הוכתר כהצלחה", אמר ביום ג' בכיר ב"אימג'סאט".

שמעון אקהאוס, מנכ"ל "אימג'סאט", אמר בשעות הבוקר כי "יכולותיו של הלוויין מדברות בעד עצמן, איני צריך להסביר את מטרת שיגורו".

"ברגע שהלוויין ייכנס למסלולו הוא יציב אותנו בליגה הלאומית של מדינות העולם ", אמר אקהאוס ל"ידיעות אחרונות".

"ארוס בי", שמשקלו פחות מ-300 קילוגרמים, צפוי להצטרף ללוויין הריגול "ארוס איי", גם הוא של חברת "אימג'סאט" ששוגר בדצמבר 2000 וימשיך לפעול במקביל לו. הלוויין אמור לשהות בחלל 10 שנים ולשהות בגובה של 500 קילומטרים מעל כדור הארץ, אותו הוא צפוי להקיף כל 95 דקות.

"ארוס בי" ו"ארוס איי" אמורים לתגבר את לוויין הריגול הרשמי של ישראל, "אופק 5", ששוגר ב-2002 ועוקב מאז בצורה קבועה אחר הנעשרה בארצות ערב. ב"ידיעות אחרונות" דווח ביום ג' כי ישראל מתכננת לשגר לחלל לוויין ריגול נוסף, כזה שיוכל לתעד עצמים בכל תנאי מזג האוויר וגם בשעות הלילה, בניגוד ללווייני ה"ארוס", המסוגלים לתעד עצמים רק בשעות היום וכל עוד מזג האוויר מאפשר ראות ברורה.