מאחורי הקלעים, איירבוס מקדמת רעיון חדש: מעכשיו טסים בעמידה

הרעיון ה"מקורי" מיועד רק לחברות תעופה באסיה: מחלקת עומדים, שבה יהיו הנוסעים חגורים ללוחות אנכיים (מרופדים), עם משענות לעכוז וליידים ועם מגש לאוכל

יצרנית המטוסים האירופית איירבוס מקדמת רעיון חדש, בינתיים מאחרי הקלעים ורק לחברות תעופה באסיה: מחלקה לנוסעים בעמידה, שבה יהיו הנוסעים חגורים ללוחות אנכיים (מרופדים), עם משענת משתפלת לעכוז, מסעדים רוחביים לידיים ומגש מתקפל למזון, על גב הלוח מקדימה.

מתיחה? כן, של הגוף, במשך כל הטיסה. לפי ידיעה המתפרסמת היום (ג') בניו-יורק טיימס, זו רק אחת האופציות שבודקות עתה חברות תעופה במאמץ להפיק את המירב ממטוסים בעידן של מחירי דלק שמרקיעים לסטרטוספירה.

בשלב זה, טרם נמצאה חברת תעופה שמוכנה להפריש מקום למחלקת עומדים במטוסיה. אבל בניסיון לסחוט כל סנט אפשרי ממחלקות התיירים במטוסים, החלו כמה חברות להוסיף שורה או שתיים לשורות המושבים במחלקות אלה. פיתוח חומרים קלים וחזקים יותר, מאפשר ייצור משענות-גב דקות וקלות, דבר שמגדיל את השטח הזמין למושבים.

כמובן, היה אפשר לנצל את הטכנולוגיות החדשות להגדלת המרווח בין שורה לשורה, אבל, למעשה, חברות התעופה שומרות על המרווח הקיים ומנצלות את השטח שהתפנה לתוספת שורות מושבים, מציין ניו יורק טיימס. אין זה דבר של מה בכך. בבואינג 737 ניתן להוסיף שישה מושבים, ולהגדיל את מספר המושבים ל-156. בבואינג 757, אםשר להוסיף 12 מושבים ולהעלות את מספר המושבים ל-200.

השימוש בחומרים החדשים עשוי להוסיף מיליוני דולר להכנסה השנתית של חברות תעופה, לא רק בגלל התווספות מושבים אלא גם מפני שהחומרים החדשים קלים בהרבה מאלה שנמצאים עתה בשימוש. מושב שעשוי מהחומרים החדשים קל בשישה ק"ג ממושב ישן, שמשקלו עשוי להגיע עד 35 ק"ג. זה מקטין משמעותית את צריכת הדלק במטוסים.