בייטמן ליטווין מתכוונת להנפיק את מניותיה בבורסת ה-AIM הלונדונית לפי שווי שוק של 300 מ' ד'

כך לפי הערכות בשוק * את ההנפקה יוביל קרדיט סוויס בנק האירופאי ובנק ההשקעות האנגלי ברידג'וול ישמש כחתם המשנה של ההנפקה

קבוצת בייטמן ליטווין (Bateman Litwin), העוסקת בתחומי האנרגיה והכימיה, מתכוונת להנפיק את מניותיה בבורסת ה-AIM של לונדון. מבנה ההנפקה והיקפה עדיין לא נקבעו. בייטמן ליטווין מתכוונת לנצל את תמורת ההנפקה, בין היתר, לצורך רכישת חברות וחדירה לשווקים חדשים, לרבות השווקים בהודו ובסין.

הערכות בשוק גורסות כי מטרת החברה היא לגייס סכום שינוע בין 50-60 מיליון דולר, לפי שווי שוק של 300 מיליון דולר. הערכות נוספות גורסות כי בעלי השליטה בחברה שוקלים במקביל הצעת מכר לחלק ממניותיהם בחברה.

בייטמן ליטווין סיימה את שנת הכספים 2005 (שהסתיימה ב-30 ביוני 2005) עם הכנסות בהיקף של כ-116.2 מיליון דולר ורווח נקי בסך 3.3 מיליון דולר. את ששת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2005 סיימה החברה עם הכנסות בסך 115.2 מיליון דולר ורווח נקי בסך 6.1 מיליון דולר. צבר ההזמנות של החברה הסתכם, נכון לסוף שנת 2005, בכ-650 מיליון דולר.

החברה המנפיקה הרחיבה את פעילותה ביוני 2004 לאחר שרכשה את חברת ליטווין הצרפתית, הפועלת בתחום האנרגיה החל מ-1955. ביולי 2004 בוצע ארגון מחדש בקבוצת בייטמן. חברת בייטמן אינג'ינירינג, המתמחה בפרוייקטים בתחומי המינרלים והמתכות, הופרדה לחלוטין מבייטמן ליטווין.

את ההנפקה צפוי להוביל קרדיט סוויס בנק האירופאי ובנק ההשקעות האנגלי ברידג'וול ישמש כחתם המשנה של ההנפקה.

החברה תכננה והקימה במהלך שנותיה פרוייקטים בהיקף כולל של מיליארדי דולרים בכ-40 מדינות. מטה הקבוצה ממוקם באמסטרדם שבהולנד, והיא מפעילה שורה ארוכה של משרדים ברחבי העולם. בין היתר, לקבוצה חברות בת הפועלות בישראל במשרדים הממוקמים ביקנעם ובעומר, וכן מרכז מחקר ופיתוח בקצרין, שבגולן. בסך הכל מעסיקה בייטמן בישראל כ-400 עובדים, וכ-500 נוספים ברחבי העולם.

פעילותה בישראל, המהווה פחות מ-5% מסך פעילותה של הקבוצה, תכננה והקימה בייטמן ליטווין במהלך השנים את מפעלי האשלג, מפעל המגנזיום של קבוצת כימיקלים לישראל, וביצעה פרוייקטים גדולים עבור החברות בז"ן, כרמל אולפינים, חיפה כימיקלים ואחרים.

לבייטמן ליטווין שתי חטיבות פעילות. חטיבת האנרגיה, שמתמחה, בין היתר, בפרוייקטים של הקמת מתקני אנרגיה (תחנות כוח, בתי זיקוק, מתקני דחיסת גז, מתקני הפקת גז ונפט, מתקני איחסון גז, מערכות הובלה ועוד). חטיבה זו תורמת כיום למעלה מ-85% מהכנסות הקבוצה. החטיבה השניה הינה חטיבת הטכנולוגיות המתקדמות (Advanced Technologies). חטיבה זו עוסקת במחקר ופיתוח, והיא פיתחה טכנולוגיות בתחומי הכימיה ועמודות מיצוי בהם משתמשים בתעשיית המתכות, המינרלים, הכימיה והנפט.

שוקי רז, מנכ"ל בייטמן ליטווין, אמר היום: "אנו נערכים להנפקה בבורסה כדי לממן את הצמיחה העתידית שלנו. רוי פרנקלין, יו"ר בייטמן ליטווין, אמר היום: "הביקוש העולמי לפתרונות שמציעה בייטמן לתעשיות הנפט, הגז והחשמל צפוי להשאר חזק גם בעתיד הנראה לעין.