אוטובוסים, מוניות ומשאיות כבדות במשקל 34 טון ומעלה - כולם מעורבים יותר בתאונות דרכים עם נפגעים. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ד') הלמ"ס.
לפי הנתונים, 72% מהמשאיות הכבדות מעל 34 טון היו מעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים ב-2005. שיעור המעורבות של כלי רכב אחרים בתאונות דרכים בארץ בשנה שעברה היה: מוניות 65.3%, 46.4% מהאוטובוסים, 30.5% מהאופנועים ו-28% מהאוטובוסים הקטנים.
עוד עולה מהנתונים כי מצבת כלי הרכב בישראל בשנת 2005 גדלה ב-3.4%, לאחר גידול של 2.8% ב-2004 ו-1.1% ב-2003. שיעורי הגידול השנתיים הגדלים במצבת כלי הרכב בשנים האחרונות הם ביחס לעלייה הן ברמת החיים והן ברמת ההשתכרות.
בסוף 2005 היו בישראל למעלה מ-2.1 מיליון כלי רכב מנועיים, מתוכם כ-1.63 מיליון כלי רכב פרטיים. בשנה שעברה נוספו למצבת כלי הרכב נטו 69,600 כלי רכב חדשים. 16.5% מכלי הרכב בארץ מונעים בסולר, ומתוכם 2.6% מכלי הרכב הפרטיים.
38% מכלי הרכב שנעים בכבישי הארץ יוצרו ביפאן. התפלגות כלי הרכב לפי ארץ הייצור היתה כלהלן: צרפת 11% קוריאה הדרומית 10.1%, ספרד 9.4%, גרמניה 8.6%, איטליה 5.5% וארה"ב 4.1%.
רמת המינוע בישראל 302 כלי רכב ל-1,000 תושב נמוכה יחסית למדינות המפותחות בעולם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.