נתוני הלמ"ס: בסוף 2005 היו בישראל 2.1 מיליון כלי רכב - 38% מהם מיפאן

עוד בנתונים: אוטובוסים, מוניות ומשאיות כבדות - מעורבים יותר בתאונות דרכים עם נפגעים

אוטובוסים, מוניות ומשאיות כבדות במשקל 34 טון ומעלה - כולם מעורבים יותר בתאונות דרכים עם נפגעים. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ד') הלמ"ס.

לפי הנתונים, 72% מהמשאיות הכבדות מעל 34 טון היו מעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים ב-2005. שיעור המעורבות של כלי רכב אחרים בתאונות דרכים בארץ בשנה שעברה היה: מוניות 65.3%, 46.4% מהאוטובוסים, 30.5% מהאופנועים ו-28% מהאוטובוסים הקטנים.

עוד עולה מהנתונים כי מצבת כלי הרכב בישראל בשנת 2005 גדלה ב-3.4%, לאחר גידול של 2.8% ב-2004 ו-1.1% ב-2003. שיעורי הגידול השנתיים הגדלים במצבת כלי הרכב בשנים האחרונות הם ביחס לעלייה הן ברמת החיים והן ברמת ההשתכרות.

בסוף 2005 היו בישראל למעלה מ-2.1 מיליון כלי רכב מנועיים, מתוכם כ-1.63 מיליון כלי רכב פרטיים. בשנה שעברה נוספו למצבת כלי הרכב נטו 69,600 כלי רכב חדשים. 16.5% מכלי הרכב בארץ מונעים בסולר, ומתוכם 2.6% מכלי הרכב הפרטיים.

38% מכלי הרכב שנעים בכבישי הארץ יוצרו ביפאן. התפלגות כלי הרכב לפי ארץ הייצור היתה כלהלן: צרפת 11% קוריאה הדרומית 10.1%, ספרד 9.4%, גרמניה 8.6%, איטליה 5.5% וארה"ב 4.1%.

רמת המינוע בישראל 302 כלי רכב ל-1,000 תושב נמוכה יחסית למדינות המפותחות בעולם.