סיבוב נוסף בין רוטמן לבן-נון: היו"ר מעכב מינוי 3 סמנכ"לים בחברת החשמל

דירקטורים: תפקידו של הדירקטוריון הוא להחליט מי ראוי ומי לא, ואין כל מקום לעכב את המינויים

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, שלמה רוטמן, מעכב אישור למינויים של שלושה סמנכ"לים בחברה. ל"גלובס" נודע, כי ועדת חיפוש בתוך החברה בחרה באחרונה למנות את מנהל מחוז ירושלים, יגאל בן-אריה לסמנכ"ל שיווק; את מנהל מחוז דרום, אשר דהן לסמנכ"ל לוגיסטיקה; ואת אבנר יהודאי (מינוי חיצוני) לסמנכ"ל כספים. מדובר בשלושה תפקידים בכירים ומרכזיים בחברת החשמל.

רוטמן מנסה לטרפד את מינויו של בן-אריה, לכן הוא מעכב את הבאת אישור כל המינויים לדירקטוריון החברה.

דירקטורים בחברה מציינים, כי התנגדותו של רוטמן היא, בין היתר, קרב סמוי עם המנכ"ל, אורי בן-נון. דירקטורים בחברה ציינו, כי רוטמן צפוי להפסיד שוב בדירקטוריון.

דירקטורים בחברה הביעו ביקורת חריפה על התנהלותו של רוטמן ואמרו, כי תפקידו של הדירקטוריון הוא להחליט מי ראוי ומי לא, ואין כל מקום לעכב את המינוי.

מחר (ה') צפויה ישיבה סוערת בדירקטוריון על רקע אי הבאת הנושא לדיון.

דירקטורים בחברה מציינים, כי פעילות החברה בלי 3 סמנכ"לים בתפקידי מפתח, היא הפרעה חמורה לפעילות תקינה של החברה.

בכיר בחברה אמר ל"גלובס", כי "אין ספק שזהו קרב הורדת ידיים בין בן-נון לרוטמן. רוטמן מנסה להרוויח זמן במטרה להשיג רוב בדירקטוריון למנוע את מינויו של בן-אריה לתפקיד סמנכ"ל שיווק".

הערכות בחברה הן, כי ההתנגדות של רוטמן למינויו של בן-אריה היא על רקע מחלוקת תפיסתית לעניין הרפורמה. רוטמן מצדד ביישומה של הרפורמה בחברת החשמל, אך בן-אריה התבטא בעבר כנגדה, והציע לבצע שינוי נרחב והתייעלות בתוך החברה.

הסיבוב הראשון במאבק בין שני הבכירים היה לאחר שפוליטיקאים והיו"ר רוטמן, התנגדו למינויו של בן-נון למנכ"ל החברה.

חברת החשמל מסרה בתגובה, כי "רוטמן ובן-נון סיכמו מראש שנושא מינוי הסמנכ"לים יועלה בישיבת הדירקטוריון ב-11.5.06".

מקורבים לרוטמן מסרו בתגובה כי "הם לא מבינים על מה המהומה שכן הדיון נקבע מראש ל-11 במאי ומעולם לא התבקשה הקדמתו. 'המתיחות' כביכול כלל אינה קיימת ומניעי הגורם שמבקש לנסות ולהקדים את הדיון דרך העיתון תמוהים והתנהלותו פסולה".