לוני, תירגע, תנשום עמוק - ותודה בטעות

לוני הרציקוביץ' לא טרח לבדוק מיהו הקונה המיועד של מכבי תל אביב בכדורגל. עד שהסיפור התפוצץ לו בפרצוף. אל מול ההתנהלות המקצועית של שחר, בולט במיוחד הבלבול בו שרוי לוני הרציקוביץ'. לא היה צריך לעשות תחקיר מעמיק על סולומון כדי לדעת שמדובר באדם עם עבר מאוד בעייתי. כל מה שהרציקוביץ' היה צריך לעשות זה להתקשר ליו"ר של בית"ר ירושלים, ולדימיר שקלאר, ולשאול אותו מדוע העיף את סולומון מבית וגן

יעקב שחר לא היה יכול ליפול בקסמים של דמות מפוקפקת כמו פיליפ סולומון, אותו נוכל בינלאומי שהיתל השבוע בלוני הרציקוביץ'. על כל חברה, נציג חברה או אדם פרטי עימו הוא עשוי להיכנס ליחסי עבודה, מכינים אנשיו של שחר תיקייה ובה פרטים בסיסיים על אותם גורמים.

די סטנדרטי, לא? ניתן לתאר שבכל חברה שמכבדת את עצמה קיים נוהל דומה. עם יכולות ניהול בסיסיות כאלה והרבה מאוד תשוקה לכדורגל, הפך שחר את מכבי חיפה למועדון אירופאי, פר אקסלנס.

אל מול ההתנהלות המקצועית של שחר, בולט במיוחד הבלבול בו שרוי לוני הרציקוביץ'. לא היה צריך לעשות תחקיר מעמיק על סולומון כדי לדעת שמדובר באדם עם עבר מאוד בעייתי. כל מה שהרציקוביץ' היה צריך לעשות זה להתקשר ליו"ר של בית"ר ירושלים, ולדימיר שקלאר, ולשאול אותו מדוע העיף את סולומון מבית וגן. שקלאר היה יכול לספר לו שסולומון ניסה לעשות על חשבון ארקדי גיידמק מיליון דולר בהונאה לא מתוחכמת במיוחד.

שקלאר היה מנדב עוד פיסת אינפורמציה: גם לחבריו של סולומון אין תדמית נזירית. סולומון תיפקד בעבר כנציגו של ברנרד טאפי, מיליונר ופוליטיקאי צרפתי מושחת, שגיליון ההרשעות שלו כולל קניית ומכירת משחקים. בעצם שקלאר לא היה צריך לגלות להרציקוביץ' על הקשר של סולמון עם טאפי, היה זה פרט חשוף לכל וסולומון בעצמו הודה שהוא בקשרים חבריים עם הבעלים של מארסיי לשעבר. אולם הרציקוביץ' בחר להתעלם מהאזהרות הברורות ובכל זאת המשיך להאמין לברנש שהבטיח לו להוציא אותו מהבוץ - הוא אפילו כינה אותו "מתת האל", לא פחות.

במשך שנים הטיף הרציקוביץ' ל"תרבות ניהול נכונה" בכדורגל הישראלי. כעת הוא מוכן לזנוח כל נורמה ניהולית כדי להיפטר ממכבי ואוהדיה התובעניים. הוא התעוור מאושר כשחשב על מכירת מכבי ולא היה מסוגל לראות שמולו עומד נוכל צרפתי שמבטיח דבר לא הגיוני בעליל, "רבע גמר אליפות אירופה עוד שלוש שנים".

לוני הרציקוביץ' מחפש מישהו שיציל אותו ומהר מהחובות המעיקים של מכבי, חובות שהוא בעצמו הצליח לצבור בגלל שורה של בחירות והחלטות מביכות. כעת, בשביל למנוע מעצמו השפלות נוספות, הוא צריך להירגע, לנשום עמוק, להודות בטעות, להבין שיש עליו אחריות ציבורית כבדה ביותר כלפי הציבור הגדול של אוהדי מכבי ולחפש משקיעים אחרים, נקיים.