שגריר איראן באו"ם, ג'וואד זאריף: לא נפסיק להעשיר אורניום

שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן: "שלוש חברות של מועצת הביטחון מוכנות כבר היום ללכת על החלטה שתביא להטלת סנקציות וגם שימוש בכח"

בעוד הטבעת סביב צווארה של טהרן הולכת ומתהדקת, נדמה כאילו את איראן זה מטריד כמו השלג דאשתקד. בסדרת הצהרות, התבטאו מנהיגיה ונציגיה של המדינה והבהירו את מה שהיה כבר ברור: אנחנו לא מפסיקים להעשיר אוראניום.

שגריר איראן באו"ם, ג'וואד זאריף, אמר היום לכל מי ששאל, שגם הפעם איראן לא מתכופפת, ושזו זכותה הטבעית לייצר אנרגיה גרעינית. למטרות שלום בלבד, לא שכח השגריר להוסיף.

אבל בארצות הברית נחושים יותר מאי פעם להעמיד את הסוררת על טעותה. מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, אמרה כי אמינותה של מועצת הבטחון תלוייה בפעולות שתנקוט. "כמובן שמועצת הבטחון צריכה לפעול. זה הגוף העיקרי לשמירת היציבות והבטחון בעולם ולא ייתכן שמילתה תופר ככה על ידי מדינה החברה באו"ם". דברי מזכירת המדינה האמריקנית בביקורה בבולגריה.

"3 חברות במועצת הביטחון מוכנות להטלת הסנקציות"

שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן, הוסיף על דברי רייס באמרו כי "שלוש חברות של מועצת הבטחון מוכנות כבר היום ללכת על החלטה רבת משמעות תחת סעיף 7 , הכולל בחובו גם הטלת סנקציות וגם שימוש בכח. רוסיה וסין הן אלה שבינתים מאיטות את התהליך ומעכבות אותו". גילרמן התריע כי "מדובר בסכנה מוחשית לעולם כולו", לדבריו ו"מועצת הבטחון חייבת לעשות זאת כי אלמנט הזמן הוא קריטי והזמן לפני אותה נקודת אל-חזור, שבה לאיראן יהיה הידע והיכולת הגרעינית הולך ואוזל".

גורמים באו"ם אמרו הלילה כי הם לא משלים עצמם לגבי האפשרות לפיה סין ורוסיה יסכימו הטלת הסנקציות על איראן, וכי אם המהלך כולו יכשל, ארה"ב בהחלט תלך לכיוון של פעולה עצמאית.

אל-ברדעי יגיש למועצת הביטחון דו"ח סיכום ביקורו באיראן

בתוך כך, היום מוגש למועצת הביטחון של האו"ם דוח המסכם את ביקורו של יושב ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-ברדעי, באיראן, דוח המהווה את האולטימטום האחרון. מטרת הביקור הייתה לבדוק האם איראן צייתה להוראות הסוכנות והשעתה את פעילות הגרעין שלה לצד פעולות נוספות שנדרשה לעשות. לאור ההצהרות האחרונות מבית מדרשה של טהרן, המסקנות צפויות להיות חותכות למדי.