בורסות אירופה ננעלו באדום תחת לחץ מניות תעשיית הרכב; פולקסווגן צנחה 5.4%

בסקטור ענקיות התרופות נרשמו עליות על רקע אישורי שיווק חדשים * סימנס נפלה 3% לאחר המלצה שלילית של J.P מורגן

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות תחת לחץ מניות תעשיית הרכב על רקע דו"חות מאכזבים של ענקית הרכב מגרמניה, פולקסווגן.

הפוטסי-100 הלונדוני נחלש 0.6%, ה-CAC-40 הצרפתי איבד 0.5% וה-DAX30 השיל 1%. נציין, כי בורסות אירופה לא יפעלו ביום ב' בשבוע הבא לרגל יום ה-1 במאי.

האירו התחזק לעומת הדולר בשווקי המט"ח לאחר נתונים כלכליים המגבירים את הסיכוי להעלאת הריבית המוניטרית באירופה. מנתונים מקדמיים עולה כי האינפלציה בגוש האירו עלתה באפריל ביותר מכפי שהעריכו.

תעשיית הרכב: פולקסווגן נפלה 5.4%

ענקית הרכב מגרמניה, פולקסווגן, נפלה היום 5.4%, החברה הודיעה כי רווחיה ברבעון הראשון זינקו ביותר מפי-4, ואולם נותרו רחוקים מציפיות השוק. גם דיימלר-קרייזלר (DCX) ורנו נחלשו.

פיג'ו נסגרה בעליה של 1.5% לאחר שהודיעה כי מכירות ברבעון הראשון גדלו ב-2.4% לרמה של כמעט 14 מיליארד אירו. החברה גם הודיעה כי קיזזה את הירידה בנתח השוק במערב-אירופה באמצעות גידול בפעילותה במזרח ומרכז היבשת, בטורקיה ובאמריקה הלטינית.

בסקטור התרופות נרשמו עליות לאחר שוועדה של האיחוד האירופי הביעה דעה חיובית ביחס לאישור לשיווק ראשוני של מגוון תרופות, בין היתר של האקומפליה של סנופי-אוונטיס (SNY) כמו גם תרופות של אלאן (UK:ELA) ו-GSK. סנופי-אוונטיס זינקה 1.6%, וכך גם מניית GSK.

Yell המוציאה לאור את מדריך הטלפון העסקי בבריטניה נפלה 2.9% לאחר שהסכימה לרכוש 59.9% ממניות חברה בעלת עיסוק דומה בספרד, Telefonica Publicidad e Infornacion, בתמורה ל-3.1 מיליארד אירו.

בית ההשקעות J.P מורגן הוריד היום את המלצתו על מניית קונגלומראט סימנס (SI) מ"תשואת יתר" ל"ניאטרלי", זאת על רקע העדר מומנטום לגידול ברווחים, אכזבה מחודשת מחטיבת הקומוניקציה ומחסור בפרטים ביחס לאסטרטגיה עתידית. המניה נפלה 3%.