נחתם הסכם לשת"פ כלכלי בין לשכת התאום של הארגונים הכלכליים הישראלים ולשכת המסחר והתעשייה הרוסית

על-פי הערכות הצד הישראלי יביא ההסכם להכפלת הסחר בין הצדדים עד 2010 להיקף 1.4 מיליארד דולר לשנה

היום אחה"צ (א') נחתם הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין לשכת התאום של הארגונים הכלכליים הישראלים ולשכת המסחר והתעשייה של רוסיה, בראשות נשיאה יבגני פרימקוב, לשעבר ראש ממשלת רוסיה ושר החוץ שלה.

ההסכם מבטיח הגברת מיזמים משותפים בין אנשי עסקים מישראל ומרוסיה, חילופי משלחות ואינפורמציה ועל-פי הערכות הצד הישראלי יביא להכפלת הסחר בין הצדדים עד 2010, להיקף 1.4 מיליארד דולר לשנה. כיום פועלות ברוסיה כ-900 חברות ישראליות, מהן כ-100 החלו לפעול בה ב-2005.

על ההסכם חתמו נשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, מהצד הישראלי, ופרימקוב, מהצד הרוסי, בנוכחות חברי נשיאות התאחדות התעשיינים ונשיאי לשכת התאום.

בהסכם מתחייבים הצדדים להרחיב את הקשרים בין העסקים בישראל וברוסיה ובין החברים בשני הארגונים, תוך דגש על פיתוח שיתופי פעולה בין עסקים קטנים ובינוניים בשתי המדינות.

שני הארגונים אף סיכמו על קיום התייעצויות שוטפות במטרה לפעול להסרת מכשולים שמעכבים שיתופי פעולה כיום. ברוש ציין כי רוסיה מהווה כיום שוק יעד פוטנציאלי ליצואנים הישראליים וכי מתחילת שנה זו הוספה רוסיה לרשימת המדינות המועדפות לסיוע בייצוא, של מכון הייצוא ומשרד התמ"ת.

הפוטנציאל המרכזי לייצוא ישראלי לרוסיה, להערכת מכון הייצוא, הוא בתחומי טלקומוניקציה וטכנולוגית מידע, ציוד ושירותים לתעשיית אגרו - טכנולוגיה, כימיקלים ועיבוד מזון, אבטחה וביטחון, פרויקטים בתחומי הנדסה לחברות אנרגיה, בנייה ומתכות.

ברוש הוסיף כי הואיל ורוסיה משמשת כיום כספקית הנפט העיקרית של ישראל, קיימת חשיבות אסטרטגית להידוק הקשר עימה. ישראל תומכת בצירופה של רוסיה לארגון הסחר העולמי, דבר שיחייבה בשקיפות רבה יותר בכל הקשור לנוהלי וחוקי הסחר שלה.

בשנת 2005 גדל היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) של ישראל לרוסיה בכ-30.5% והסתכם ב-401.5 מליון דולר. היבוא מרוסיה גדל אשתקד בכ-8% והסתכם ב-262 מיליון דולר.

איגוד לשכות המסחר והתעשייה של רוסיה מאגד כ-20 אלף חברות, בעל 156 משרדים איזורים ברוסיה, הוא מחזיק בבעלות על 450 חברות וקשור עם כ 100 ארגוני יזמים ברוסיה.