קצא"א הפסיקה את הזרמת הנפט לבית הזיקוק בחיפה בשל אי תשלום חוב

טוענת כי בז"ן חיפה לא שילמה חוב בגין פריקת הנפט הגולמי באוניות מנמל אשקלון והזרמתו לבתי הזיקוק

קצא"א הפסיקה את הזרמת הנפט לבית הזיקוק בחיפה בשל אי תשלום חוב. היא טוענת, כי בז"ן חיפה לא שילמה חוב בגין פריקת הנפט הגולמי באוניות מנמל אשקלון והזרמתו לבתי הזיקוק.

בין קצא"א לבז"ן ישנה מחלוקת לגבי תעריפי ההזרמה לבית הזיקוק בחיפה לאחר ההפרטה. בתי הזיקוק דורשים מקצא"א התחייבות שתעריפי ההזרמה לחיפה יהיו זהים לתעריפי ההזרמה של אשדוד לאחר ההפרטה.

רשות החברות והחשכ"ל פנו באחרונה ליו"ר קצא"א האלוף (במיל') אורן שחור בבקשה לקבוע שהתעריפים להולכת נפט גולמי לשני בתי הזיקוק יהיו בהתאם לעלות השולית של ההזרמה לכל אחד מבתי הזיקוק.

לדברי שחור, קצא"א שבדקה את הנתונים קבעה, כי עלות החשמל באחזקת הקו לחיפה גבוהה משמעותית ביחס לקו של אשדוד ולכן קבעה תעריפים שונים להזרמת הנפט בשני הקווים.

הקו לחיפה הוא קו באורך של 196 ק"מ מנמל קצא"א באשקלון והקו באשדוד הוא באורך של 36 ק"מ.

בז"ן הודיעה באחרונה לקצא"א שהיא מפסיקה לאלתר לשלם לה בגין פריקת הנפט והזרמתו, וזאת מכיוון שקצא"א לא הסכימה לדרישת בז"ן לאפשר תעריפים זהים בין בתי הזיקוק לאחר ההפרטה.

מנכ"ל קצא"א, יאיר וידה, אמר כי מדובר בצעד חד צדדי שנעשה עוד בטרם פוצלו בתי הזיקוק ונדרשה הפרדה תעריפית. בקצא"א מדגישים היום, כי כל נסיונותיהם לפתור את המחלוקת נדחו ולכן הודיעה היום קצא"א על הפסקת הזרמת הנפט.