מיקרוסופט חושפת כלי חיפוש חדש לעסקים

כחלק מהמערכה הכוללת שפתחה כנגד גוגל ושאר השחקניות במגרש החיפוש ועל רקע מאמציה המתמשכים למצב את עצמה כספקית פתרונות עסקיים גם בתחום זה חשפה היום מיקרוסופט כלי חיפוש חדשים שאמורים להקל על עובדי משרדים לאתר ולשתף נתונים במערכת המחשוב המשרדית.

Windows Live Search, שאת גירסת הבטא שלו הוציאה מיקרוסופט במארס, מיועד לשפר ולפשט את החיפוש ולאפשר למשתמשים ארגוניים לחפש מסמכים במחשביהם שלהם, ברשתות הארגון ובאינטרנט, ולצפות בתוצאות החיפוש במסך אחד. Windows Live Search, שיהיה זמין להורדה בחינם מאתר האינטרנט של מיקרוסופט, אמור לספק תשובה לגרסה האחרונה של Google Desktop, שהוצגה על ידי גוגל בשבוע שעבר ומציעה למעשה מאפייני חיפוש דומים.

מיקרוסופט תוסיף גם כלי חיפוש חדשים ל-Microsoft Office SharePoint Server 2007, שאמורים להקל על שיתוף קבצים בארגונים גדולים. את התמקדותה האחרונה בחיפוש עסקי תולה מיקרוסופט בדו"ח שפרסמה לא מכבר IDC, ולפיו, עובדים מבזבזים 2.5 שעות בממוצע על חיפוש מידע ונתונים, שהם כ-30% מזמן העבודה שלהם.

אנליסטים מעריכים כי עם ההשקה החדשה, סוגרת למעשה מיקרוסופט את הפער שנוצר בארסנל כלי החיפוש העסקי שלה, ובו בזמן פועלת כדי לחסום את גוגל, המבקשת לתפוס לה אחיזה גם במגרש החיפוש העסקי.