הסכם בוררות: 11 דונם לשר רפי איתן ואלי לנדאו ליד קרני שומרון

לפי ההסכם, הקרקע חולקה באופן שווה בין עמותת ישיבת הסדר ובין השניים

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגש היום לאישור פסק בוררות בין השר לענייני גימלאים, רפי איתן, ויו"ר חברת החשמל לשעבר וראש העיר הרצליה לשעבר, אלי לנדאו, לבין עמותת ישיבת ההסדר קרני שומרון. פסק הבוררות מתייחס לחלוקת בעלות על מקרקעין בכניסה להתנחלות קרני שומרון.

איתן ולנדאו רכשו מסוחר הקרקעות, משה זר, מקרני שומרון קרקע בכניסה להתנחלות ולאחר מכן מכרו את הקרקע לעמותת ישיבת ההסדר קרני שומרון. ואולם, איתן ולנדאו קיבלו רק חלק מהתמורה וכן חל עיכוב בהליכי רישום הקרקע שמנע את מימוש ההסכם. הצדדים ניהלו הליך בוררות בפני חבר הכנסת לשעבר מטעם המפד"ל, ניסן סלומיאנסקי, והגיעו לידי הסכמה לפיה הקרקע תחולק שווה בשווה ביניהם, כך ש-11 דונם יהיו בבעלותה של העמותה ו-11 דונם הנוספים בבעלותם של איתן ולנדאו.

עוד סוכם בין הצדדים, כי בנוסף לכך הועברו לבעלותם של איתן ולנדאו זכויות בשלושה מגרשים באזור סמוך (כל אחד בשטח של כ-500 מ"ר נטו) וזאת בתמורה להוצאותיהם של השניים בגין העמל שהשקיעו ברכישת כלל הקרקע, כמובטח להם עוד מ-1982. נקבע כי תמורה זו היא במקום יתרת התמורה שהגיעה להם בהתאם להסכמים שנכרתו בין הצדדים.

עוד נאמר, כי הצדדים יחלו בעיבוד חקלאי בחלקיהם (כל אחד בחלקו) מיד לאחר חתימת פסק הבוררות, וכי משיקולי כדאיות על הצדדים להשתדל לתכנן את הקרקע משותף כחטיבה אחת ולא בחלקים.

פסק הבוררות, נקבע, מהווה סילוק סופי ומוחלט של כל טענות הצדדים האחד כלפי משנהו, לרבות כל טענה שהיא בגין הזכויות בקרקע או התמורה בעדה. היום הגישה העמותה, באמצעות בא כוחה עו"ד משה גליק, לאישור בית המשפט המחוזי בת"א את פסק הבוררות (ה"פ 669/06).