השבוע בזירת ה-M&A: גולדמן זאקס ו-Ferrovial צפויות להגיש הצעות חדשות ל-BAA

ההצעות צפויות לנוע סביב 9.73-10 מיליארד דולר * BAA מפעילה 7 שדות תעופה בבריטניה בהם היט'רו וגטוויק

המאבק על מפעילת שדות התעופה בבריטניה, BAA, נכנס לשלב התמחור השני. לאחר שבחודש אפריל דחתה את שתי ההצעות שהועברו אליה, האחת מספרד מחברת פרוויאל (Ferrovial), והשנייה מגולדמן זאקס, שבות השתיים ומשפרות את הצעותיהן.

מקורות שצוטטו בעיתונות הבריטית גורסים כי כעת מתכוונת גולדמן זאקס להציעה כ-18.7 מיליון דולר (10 מיליון פאונד) בהצעתה המשופרת. עיתוי ההצעה נגזר מכך שגם החברה הספרדית עתידה מחר (ב') להעלות את הצעתה. המקורות טוענים כי בגולדמן זאקס ימתינו לראות את הצעתה של הספרדייה ואז ישגרו את הצעתם. לפי מקורות אחרים הצעתה של Ferrovial צפויה לנוע סביב סכום של 9.73 מיליארד פאונד.

חברת BAA הבריטית, מפעילה 7 נמלי תעופה בבריטניה, בהם גם היט'רו וגטוויק. בזמנו, הצעת Ferrovial, חברת הבנייה השנייה בגודלה בספרד,היתה ל-810 פני למניית BAA. ההצעת גולדן זאקס היתה לפי 870 פני למניה ושיקפה לחברה ערך של 16.5 מיליארד דולר.

הסיבה שהחברה הספרדית וקבוצת גולדמן זאקס מעוניינות ברכישת BAA נעוצה בצמיחת נמלי התעופה הללו, שהם בעלי עלויות הוצאה נמוכות באופן יחסי. סיבה נוספת היא התרחבות הכלכלה בדרום בריטניה, אשר האיצה את התנועה בשדות התעופה של הכלכלה השנייה בגודלה באירופה. לפי הנתונים הרישמיים, בעשור האחרון הוכפלו מספר העוברים בשדות התעופה הבריטיים.

נציין כי בכול מקרה, מחיר מניית BAA הולך ועולה בחודשים האחרונים וכיום מחירה כבר עבר את מחירי המניה עליהם דובר בזמנו, והוא עומד כיום על למעלה מ-900 פני. כאשר דחתה BAA את שתי ההצעות הללו הועלו השערות כי מפעילת שדות התעופה תקבל הצעה שתשקף למנייתה מחיר מינימלי של 940 פני לפחות. כמו כן נראה כי גולדמן זאקס לא הצליחו לאסוף מניות השוות לכ-15% מהון מניות BAA.