זה רגע האמת שלך, כבוד השר בן-אליעזר. אתה באמת מתכוון לבזבז אותו?

האם שר התשתיות קולט שהפעם לא יספיק לו התמהיל הידוע של כמה מלים קשות, ועדת בדיקה ונו-נו-נו למצלמות? האם הוא מפנים שאם לא יקום ויזיז עכשיו את הישבן הפוליטי שלו בכיוון הציבור, אין לו תקומה ציבורית? אם פואד לא מבין, בואו נסביר לו

"אם הבדיקות יגלו מחדלים בחברת החשמל, לא נהסס להצביע על על הדברים ואפילו להצביע אישית על מי שצריך". כך, תוך הקפדה על טון נחוש ותקיף, אמר הבוקר, בראיון לגלי צה"ל, ראש מינהל החשמל, דני וינשטוק.

וינשטוק מונה להוביל את צוות החקירה מטעם משרד התשתיות לבדיקת התנהלות חברת החשמל בשבוע האחרון, שבוע בו קרסה מערכת החשמל בישראל והובילה לנזקים כספיים גדולים לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים;, מאות אנשים תקועים במעליות; ואפילו הרוגים בתאונות דרכים, עקב שיתוק רמזורים.

אז וינשטוק, בחירה של שר התשתיות בנימין אליעזר, מבטיח לבדוק - ולחזור אלינו. כן, תעשה את זה, דני. תפתיע. רק אל תבוא עוד שבוע ותבלבל לנו במוח על אי היערכות. אם כבר יריקה בפרצוף הציבורי, אנחנו מעדיפים לוותר על המתווך ולקבל אותה ישירות מהשר הממונה.

רק לא מסקנות דמה, שמובילות לשומקום

וכאן, יש לי בקשה צנועה מכם, הגולשים: שימו עין על פואד השבוע. הוא האיש. יש רגעים בקדנציה של שר שבו הוא מגיע לצומת בו לומדים בוחריו מי הוא, מקבלים אשרור על מה שחשבו עליו קודם, או מוצאים עצמם מופתעים לגמרי מהתנהלותו. בן-אליעזר נמצא כרגע בצומת כזה.

בן-אליעזר נמצא בחו"ל ברגע זה, באזרביג'ן אם תהיתם, אבל אין בכך בכדי לעמעם את השאלה הבאה: האם השר הכי נוח אי-פעם למונופול חברת החשמל יבין סוף-סוף, שאם הוא לא קם ומזיז עכשיו את הישבן שלו בכיוון הציבור, אין לו תקומה פוליטית?

אם בן-אליעזר מתכנן למרוח אותנו במסקנות דמה, שמובילות לשומקום, שלא יתלונן אחר-כך שלא ניתנה לו הזדמנות. במקרה כזה, תופנה כל מסקנה אישית אפשרית בראש ובראשונה אליו.

כך שאם בן-אליעזר יישב בשקט גם השבוע, וימשיך לעשות קולות של תקע ושקע, אל תשכחו להניח אותו, בבוא היום, במקום היחידי הראוי לו: פח הזבל של ההיסטוריה. תזכורת בסלולרי, פתק על המקרר או קעקוע חדש על הכתף - אל תשכחו. נקמה היא אולי נשקם של החלשים, אך החלשים היו, הינם ויהיו הרוב המוחלט בעולם הזה.