סולל בונה מכרה מגרש באזור התעשייה חולון תמורת 2.7 מיליון דולר

שטח המגרש 9.5 דונם, נמכר לחברה לחלקי חילוף לרכב

חברת סולל בונה מכרה את מתחם מפעל עיבוד הפלדה שלה במרכז איזור התעשייה בחולון, זאת לאחר שמכרה לאחרונה את פעילות המפעל לחברת יהודה רשתות בבעלות קייפגייט הדרום אפריקנית, של איש העסקים היהודי מנדל קפלן, תמורת 3 מיליון שקל.

סולל בונה מכרה את המגרש בשטח של 9.5 דונם לחברה לחלקי חילוף לרכב, תמורת 2.7 מיליון דולר, שהם 285 אלף דולר לדונם. במגרש בנויות כיום סככות בשטח של כ-3,000 מ"ר.

יהודה רשתות רכשה את פעילות מפעל הייצור, המלאי כפי שייקבע במועד ההעברה, אך ללא את הנדל"ן. מנכ"ל יהודה רשתות, משה כהן, אמר ל"גלובס", כי בכוונתו להעביר את המפעל לאזור הדרום, עוד ב-2006. ההעברה תעשה לאזור התעשייה נעם, הסמוך לנתיבות, שעל-פי תוכנית התעשיינים, יועברו אליו 60 מפעלים, בתנאים מועדפים. ליהודה רשתות כבר הוקצה שטח בפרויקט.

על-פי תוכנית התעשיינים, שיזם נשיא התעשיינים שרגא ברוש ואושרה בידי ראש הממשלה אהוד אולמרט, בתפקידו כשר התמ"ת, השטח שיוקצה לחברות התעשייה בנעם, יועבר לרשות כל חברה ללא תשלום, במידה ויפעלו במקום במשך עשר שנים.

יהודה רשתות פלדה רכשה מסולל בונה את מפעל עיבוד וכיפוף הפלדה המיועד להכנת פלדה גולמית לקבלני בנייה, אשר פעל ב-25 השנים האחרונות בחולון. רכישת מפעל סולל בונה, שתחת הבעלות החדשה ייקרא נעם, נכנסה לתוקף בתחילת חודש מאי השנה. היקף פעילותה של יהודה רשתות ב-2005 נאמד ב-120 מיליון דולר. במפעלי הקבוצה 600 עובדים.