מייקל שטיינהרדט: לשרי אריסון אין הבנה כמו לאבא שלה; גרעין השליטה בבנה"פ - גיבוב של אנשים בלי קשר

שטיינהרדט מבקש למכור את מניותיו בגרעין השליטה בבנק: "קבוצת שליטה צריכה עניין משותף ואני יכול להבטיח לכם שבקבוצה הזו אין עניין משותף" * וגם: ראיון בלעדי ל"גלובס" - בעיתון הדיגיטלי

"לשרי אריסון אין ההבנה כמו לאבא שלה". כך אמר מייקל שטיינהרדט, השותף בגרעין השליטה בבנק הפועלים , על שותפתו לגרעין השליטה, שרי אריסון. שטיינהרדט דיבר היום ביום עיון של בנק ישראל, רשות ני"ע והאוניברסיטה העברית, בנושא פיקוח על תאגידים.

שטיינהרדט, שנכנס לגרעין השליטה בבנק לפני 9 שנים, וכעת מבקש למכור את מניותיו בגרעין השליטה בבנק, דיבר בגילוי לב על שותפיו לגרעין השליטה בבנק. "קבוצת שליטה", הוא אמר, "צריכה עניין משותף ואני יכול להבטיח לכם שבקבוצה הזו אין עניין משותף".

שטיינהרדט אמר, כי לו היה יכול למכור מניותיו בשוק החופשי, מן הסתם היה עושה כן. שטיינהרדט תיאר את גרעין השליטה בבנק, כגיבוב של אנשים שאין כל קשר ביניהם. "חלק מהם הכירו אחד את השני, וחלק לא". שטיינהרדט גם רמז, כי דעתו אינה נוחה מכך שיו"ר הבנק, שלמה נחמה, הועסק על ידי תד אריסון ז"ל. "פגשנו את היו"ר של הבנק, שהיה מועסק של אריסון, שגם בזה היה קונפליקט פוטנציאלי".

עבור המשיקעים האמריקניים בגרעין השליטה, אמר, ההשקעה בבנק הפועלים היתה השקעה ציונית. "וכך הרגיש גם אריסון", אמר. "זו היתה ההפרטה הכי גדולה שנעשה. היו לנו פגישות משותפות. היתה התלהבות. לאחד השותפים היה בית קיץ במיין, אז היו לנו פגישות בבית הקיץ".

במהלך השנים, אמר שטיינהרדט, היו תקופות טובות יותר וטובות פחות. בשלוש השנים האחרונות, בשל התאוששות השוק, בעלי המניות האמריקאים בגרעין השליטה, החליטו שהם רוצים למכור את המניות, אך כאן נתקלו בבעיה: רוכש מניות שליטה, נדרש לקבל את הסכמת השותפים האחרים לגרעין השליטה ואת אישור בנק ישראל. מהסיבה הזו שטיינהרדט לא הצליח עד היום למכור את מניותיו. שטיינהרדט: "אולי יש אנשים שמוכנים לזה. אני עדיין לא מצאתי אותם. איזה עניין יש לישראל במשקיע שתקוע עם המניות שלו? למרות שזו לא השקעה גרועה, אני לא רואה מדוע יש למישהו עניין בכך ואיזה יתרון זה נותן לכם (להקשות על המכירה). אף אחד מקבוצת השליטה, אין לו דבר עם ניהול הבנק. אני אוהב אתכם, אך אני אוהב אתכם יותר כשאפטר מהמניות".

בצד הביקורת, אמר שטיינהרדט, כי יתכן שהדרישות לגרעין שליטה, על פני פיזור המניות בשוק, הינן דרישות מוצדקות, בשל המאפיינים הייחודיים של ישראל. "המקום הזה הוא עדיין שונה, והמנטליות שונה. יש נושאים שייחודיים לישראל".

הראיון המלא - בעיתון הדיגיטלי