דפוס עפל רכש בניין בנס ציונה מכינוס ב-760 א' ד'

בל"ל והפועלים ניהלו מאבק על חלקם בהכנסות המכירה

חברת עפל דפוס השקעות, בבעלות יגאל לוי, קנתה מנעם מלמד מבנה תעשייתי בן 4 קומות, 1,490 מ"ר, בנס ציונה. היא שילמה 760 אלף דולר, שהם 510 דולר למ"ר מבונה. המכירה נעשתה בהתמחרות. בכוונת לוי לשפץ את המבנה ואולי אף לבנותו מחדש.

מלמד, בעליו של המבנה, נקלע לקשיים ולחובות של 5.5 מיליון שקל. הבניין היה משועבד בשיעור 75% לבנק הפועלים ו-25% לבנק לאומי. על-פי בקשת בנק הפועלים, מינה ביהמ"ש המחוזי בת"א את עו"ד גיל הירשמן לכונס נכסים על הבניין. הכונס הירשמן הוציא מכרז, נערכה התמחרות, וזכתה חברת נובמיל הנדסה מיכנית, שהציעה 650 אלף דולר, שהם כ-440 דולר למ"ר מבונה.

לאחר מכן הודיע בנק לאומי כי יש לו קונה במחיר גבוה יותר, דפוס עפל. בית המשפט הורה לערוך התמחרות נוספת, ובה זכתה עפל, שהציעה כאמור 760 אלף דולר.

תוך כדי מכירה, התעוררה מחלוקת איך לחלק את הסכום. בנק הפועלים דרש לחלק את כל הסכום ביחס 25:75 בין שני הבנקים. בנק לאומי טען, כי יש לחלק ביחס זה רק את ה-650 אלף דולר, ואילו היתרה, 110 אלף דולר, מגיעה כולה לבנק, שיזם את הבאת הקונה החדש.

הרשמת ורדה שוורץ, ואחריה שופטת המחוזי בת"א יהודית שטופמן, דחו את דרישת בנק לאומי, וקיבלו את עמדת בנק הפועלים, כפי שיוצג ע"י הכונס עו"ד הירשמן. השופטת אף קבעה, כי בנק לאומי לא פעל בתום לב בפרשה זו. היא הורתה לחלק את סכום המכירה כולו ביחס 25:75 בין שני הבנקים.