קריטיסנס, בה מושקעת פונטיפקס, גייסה 1.2 מיליון דולר בהובלת קרן ברידג'

קרן ברידג' מאוהיו מתמחה בהשקעה בחברות ישראליות שמעוניינות לפתוח משרדים בשיקגו

חברת קריטיסנס (Critisense), שפיתחה מערכת חדשה לניטור קצב ניצול החמצן ברקמות של חולים בחדרי ניתוח ובטיפול נמרץ, השלימה סבב גיוס של 1.2 מיליון דולר בהובלת קרן Bridge Investments מקליבלנד, אוהיו.

עוד השתתפו בסבב Morton Cohen, מנכ"ל קרן הגידור Clarion שמרכזה בקליבלנד וכן בעלי המניות הקיימים של החברה, קרן פונטיפקס וקרן דוקור. עד היום הושקעו בחברה 2.5 מיליון דולר.

בעל מניות נוסף בחברה הוא זאב ברונפלד, מיזמי ובעלי החברות הבורסאיות ביומדיקס וביוסל.

קריטיסנס הוקמה ב-2004 על בסיס הנכסים של חברת ויטל מדיקל. מכשיר ה-Critiview של החברה מבוסס על מחקרו של פרופסור אברהם מיבסקי מאוניברסיטת בר-אילן.

המכשיר בודק באופן רציף את אספקת הדם, אספקת החמצן ותפקוד התאים, באמצעות חיישן אופטי שמונח על רירית השופכה.

החברה אמורה להתחיל ניסויים קליניים ב-2007. בעבר אמרה ל"גלובס" כי תחל בניסויים כבר ב-2006 וכי עד סוף השנה יהיה לה אישור FDA, אולם היא אינה חברת המכשור הרפואי הראשונה שתהליך ה-FDA שלה מתארך מעבר למצופה, וכנראה לא תהיה האחרונה.

מעניינת לא פחות מהחברה עצמה, היא בעלת המניות החדשה בה. קרן ברידג' הוקמה בקליבלנד, אוהיו, כדי להשקיע בחברות ישראליות בתחום המכשור הרפואי הנמצאות בתחילת דרכן ומעוניינות לפתוח משרדים או להקים מפעל בצפון המדינה.

כרגע מנהלת הקרן 6 מיליון דולר בלבד, אולם היא מקווה לגייס 15 מיליון דולר נוספים בקרוב. היא מנוהלת באוהיו על ידי מייקל גולדברג, לשעבר מנהל הפיתוח העסקי ב-AOL ובישראל על ידי אבשלום חורן, ממקימי חממת רד ביומד ולשעבר סמנכ"ל תחום הטכנולוגיה בקרן ההשקעות של בנק לאומי ועל ידי אריאל הלפרין, שותף בקרן טנא המתמקדת בהשקעה בעסקים קיבוציים. בין המשקיעים בקרן: National City Bank, KeyBank,Forest City Enterprises וקרנות הנאמנות של המשפחות המקומיות מיירס ומלץ.

"קריטיסנס פנו אלינו לא רק בגלל הכסף, אלא כדי לנצל את הקשרים של הקרן עם בתי החולים של קליבלנד ועם BioEnterprise Corp, ארגון ללא מטרות רווח שעוזר לחברות מדעי חיים הממוקמות בצפון אוהיו".