רפי איתן ואלי לנדאו: לא לאשר את הבוררות בעניין בעלות על קרקע שמכרנו בשומרון

טוענים כי עמותת קרני שומרון הגישה מסמך שהוצג כפסק בוררות מיולי 2003, אולם מדובר במסמך שנערך שלא כדין ואינו מהווה פסק בוררות

השר לענייני גמלאים, רפי איתן, ויו"ר חברת החשמל לשעבר וראש העיר הרצליה לשעבר, אלי לנדאו, מבקשים מבית המשפט המחוזי בת"א לדחות על הסף את הבקשה שהוגשה אליו לאישור פסק בוררות בנוגע לבעלות על מקרקעין שמכרו באדמות הכפר ג'ינספוט בכניסה להתנחלות קרני שומרון. הבקשה הוגשה על-ידי עמותת ישיבת ההסדר קרני שומרון, שרכשה את המקרקעין.

לדבריהם, העמותה הגישה מסמך שכונה על-ידה פסק בוררות מיולי 2003, אולם מדובר במסמך שנערך שלא כדין ואינו מהווה פסק בוררות. המסמך עוסק בהליכי בוררות שהתנהלו בין הצדדים בפני ח"כ לשעבר מהמפד"ל, ניסן סלומיאנסקי. לדבריהם, מדובר בהטעיית בית המשפט תוך שימוש במסמך בלתי אותנטי ובלתי תקין וכשר.

לדברי איתן ולנדאו, הליכי הבוררות נערכו לפי שטר בוררות שלא נחתם על ידי כל הצדדים כנדרש, ועל כן פסק הבוררות אינו יכול להיות בר תוקף בהתאם לחוק הבוררות. לדבריהם, הועברה לעיונם טיוטה של הצעה לפסק בורר, על פי הסכמת הצדדים, שהיה מותנה בהסכמת כל הצדדים וחתימותיהם. ואולם, לטענתם, הטיוטה נחתמה על ידי העמותה בלבד ולא נחתמה על ידם.

עוד הם טוענים, כי המסמך שהוגש לבית המשפט שונה, שלא על ידם, באמצעות חיתוך ראש העמוד ותחתיתו באופן בוטה למדי. זאת, תוך העלמת פרטי הצדדים במיקום בו היה עליהם לצרף את חתימותיהם לצורך הסכמה.

איתן ולנדאו רכשו מסוחר הקרקעות, משה זר, מקרני שומרון קרקע בכניסה להתנחלות, ולאחר מכן מכרו את הקרקע לעמותת ישיבת ההסדר קרני שומרון, אולם קיבלו רק חלק מהתמורה. העמותה טענה, בפנייה לבית המשפט כי הצדדים ניהלו הליך בוררות והגיעו לידי הסכמה לפיה הקרקע תחולק שווה בשווה ביניהם, כך ש-11 דונם יהיו בבעלותה ו-11 דונם הנוספים בבעלות איתן ולנדאו.

עוד סוכם לדברי העמותה, כי בנוסף יועברו לבעלות איתן ולנדאו זכויות בשלושה מגרשים באזור סמוך (כ-500 מ"ר נטו כל מגרש) וזאת בתמורה להוצאותיהם בגין העמל שהשקיעו ברכישת כלל הקרקע. (ה.פ. 669/06).