לימס מגדילה את שוק היעד שלה; חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית התוכנה EMC

סמנכ"ל הכספים, חיים פרידמן: "אם עד היום עבדנו בשוק שהוערך בכ-300-500 מיליון דולר, הרי שההסכם הנוכחי מרחיב ואפילו מכפיל את שוק היעד שלנו"

חברת לימס, שבשליטת משפחת פרידמן, רושמת היום קפיצת מדרגה. החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת התוכנה EMC, במסגרתו תשלב טכנולוגיות לניהול תוכן של EMC כחלק מפיתוח פתרון מקיף לניהול תוכן מדעי, אשר ישווק על-ידי החברה תחת השםSTARLIMS CONTENT MANAGER. EMC נחשבת למובילה עולמית בתחום ניהול המסמכים האלקטרוניים בארגונים.

בהודעתה מסבירה לימס, כי מערכות לניהול תוכן מדעי מיועדות לשימוש במעבדות מחקר ופיתוח, בהן עיקר המידע הנוצר הינו בלתי מובנה (unstructured) כגון התכתבויות בין חוקרים, מסמכים מדעים, פרזנטציות, ומידע חזותי המתקבל ממכשירי מדידה. מידע מסוג זה הינו באופיו קשה לניהול שיטתי, הנדרש לצורך עמידה בדרישות רגולטוריות ומשפטיות שחלות על ענפי מחקר רבים, ובעיקר במדעי החיים. כתוצאה מקושי זה הלך והתהווה בשנים האחרונות ביקוש למערכות ניהול מסמכים מדעיים (SDMS - Scientific Document Management Systems) ופתרונות תוכנה המשמשים כמחברות מעבדה אלקטרוניות (ELN - Electronic Laboratory Notebooks). פתרונות אלה מיושמים לרוב לצד מערכות ה-LIMS שמיועדות בעיקרן לטפל במידע מעבדתי מובנה (כגון תוצאות מספריות). ההסכם נחתם לתקופה של חמש שנים וכולל התחייבות של החברה לתשלום תמלוגים בגין שימוש בטכנולוגיות של EMC, פעילות שיווקית משותפת ותוכנית לרישוי מוצרי החברה לסביבת DOCUMENTUM.

צורך דחוף של השוק

באמצעות שילוב טכנולוגיה מוכחת לניהול מידע בלתי מובנה במערכות STARLIMS תוכל החברה להציע פתרון ייחודי המאחד על-גבי פלטפורמה אחת את כלל המידע המדעי הנצבר במעבדות מחקר (מובנה ובלתי מובנה). בכוונת החברה להשיק גרסה ראשונה של ה-STARLIMS CONTENT MANAGER בתחילת 2007, ולהמשיך לפתחו למתן פתרון מלא לאפליקציות ה-SDMS וה-ELN. החברה לא פעלה עד כה בתחומים האלה, ולהערכתה ה-STARLIMS CONTENT MANAGER יתרום להרחבת שוק היעד למוצריה, ויאפשר לה לשפר את מעמדה בענף מעבדות המחקר והפיתוח, אשר תרם ב-2005 כ-19% מכלל הכנסות החברה.

בהודעה לעיתונות מצוטט נשיא חברת המחקר ATRIUM, בציינו כי שיתוף הפעולה בין החברה ל-EMC מספק מענה לצורך דחוף של השוק, לפתרון שיאפשר לחוקרים לאחסן ולאחזר את כל סוגי המידע שברשותם במערכת אחת.

חיים פרידמן, סמנכ"ל הכספים של לימס, ציין היום כי עסקה זו למעשה מגדילה את השוק בו פועלת החברה במאות מיליוני דולרים. "אם עד היום עבדנו בשוק שהוערך בכ-300-500 מיליון דולר, הרי שההסכם הנוכחי מרחיב ואפילו מכפיל את שוק היעד. קשה להעריך בכמה תסתכם התרומה של הפעולה הזאת להכנסות שלנו, אבל מכיוון שהדרישה למערכות מסוג זה מגיעה מהלקוחות עצמם, ומכיוון שמדובר על פתרון ייחודי, ברור שתהיה תרומה להכנסות בשנים הקרובות לאחר סיום הפיתוח של התוכנה החדשה.

לימס, העוסקת בפיתוח מערכות תוכנה לניהול מידע במעבדות אנליטיות, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 15.5 מיליון שקל, ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. למרות הירידה הותירה החברה על כנה תחזית לגידול של 30% בהיקף המכירות שלה בשנה הנוכחית לעומת 2005. בחברה ייחסו את הירידה בהכנסות הרבעון הראשון בעיקר לכך שהכנסותיה מורכבות בשלב זה ממספר מועט של עסקאות. בחודש יוני 2005 הודיעה החברה על הסכם להפצת פתרונותיה ביפן ביחד עם חברת ITOCHU, וברבעון הראשון של השנה נסגרו שתי עסקאות ביפן. בחודש ינואר השלימה לימס רכישת חברה קנדית תמורת 7.2 מיליון דולר, ששימשה לפני כן כמפיצה של לימס בקנדה, וכקבלנית משנה לביצוע שירותי הטמעה. "