בן-נון נגד הרגולטור: "3 אנשים יכולים להרוס את חב' החשמל ולהביא אותה לפשיטת רגל"

רשות החשמל: "האשמות חסרות בסיס" * מנכ"ל חב' החשמל הוסיף כי הוא רואה בתפקידו "שירות מילואים"

אורי בן-נון, מנכ"ל חברת החשמל, תקף היום בחריפות את רשות החשמל, הגורם המפקח על החברה. "התלות ברגולטור היא סכנה קיומית לחברה", אמר בן-נון. "אני לא יודע לנהל חברה במצב שבו שלושה אנשים במדינת ישראל יכולים להרוס את משק החשמל ולהביא את חברת החשמל לפשיטת רגל. זהו מצב בלתי נסבל".

מרשות החשמל נמסר בתגובה לדבריו של בן-נון, כי לא ייתכן שמנכ"ל של חברה ממשלתית יתקוף באופן ציני נציגי ציבור שמונו על-ידי הממשלה ועושים עבודתם נאמנה תוך שמירה על האינטרס הציבורי. "העובדה שהמנכ"ל החדש נחשף למצבה של החברה", נמסר בתגובת הרשות, "היתה צריכה לגרום לו להירתם כדי לשפר את מצב החברה ולא לצאת במתקפות על נציגי הציבור. רק מהלך של הכנת תוכנית התייעלות אופרטיבית יעיד על לקיחת אחריות ולא ניסיון להטיל האשמות חסרות בסיס על גורמים אחרים".

בן-נון הציג היום במסיבת עיתונאים את תוכניתו לרפורמה בחברת החשמל, שעיקריה הן הקמת ארבע חברות בת לייצור חשמל ו-3-5 חברות חלוקה. בן-נון מציע להפריט את חברות הבת לייצור החשמל באופן חלקי בלבד, כאשר כ-44% יונפקו בבורסה, כ-5% יוקצו לעובדים והשאר (51%) יישאר בבעלות ממשלתית. בן-נון אמר עוד כי יישום מודל KPMG לרפורמה בחברת החשמל הוא בבחינה משימה בלתי אפשרית.

מנכ"ל חברת החשמל דחה את ההערכות לפיהן תוכניתו מהווה ניצחון לעובדים. "הודעתי שלא אצליח לשכנע את העובדים ליישם את התוכנית המוצעת כיום. אם אתם מכירים מישהו שיכול לעשות את זה במקומי, אני אפנה את מקומי. התוכנית הזו היא המקסימום שאני יכול להציע ולבצע".

בן-נון אמר עוד, כי "לא באתי לחברת החשמל כדי לתפוס ג'וב, הפנסיה שלי היא פי 2.5 מהמשכורת של מנכ"ל חברת החשמל. תפקידי בחברת החשמל הוא בבחינת שירות מילואים".

"אני רואה בתפקיד מנכ"ל חברת החשמל כאתגר אינטלקטואלי לאומי", הוסיף בן-נון, "זה לא עושה לי טוב לאגו להיות המנכ"ל וזה גם לא פרנסה. אני בחברת החשמל למרות שאישתי מרוגזת ואני לא רואה את הנכדים".