בורסות אירופה ננעלו באדום על רקע המתיחות הבטחונית מול צ' קוריאה, ובצל החלטת הריבית הצפויה

Alliance & Leicester ירדה 5.7% לאחר ש-Credit Agricole, הבנק השני בגודלו בצרפת הודיע כי הוא נסוג מכוונתו לרכישת הבנק הבריטי

בורסות אירופה רשמו יום של ירידות שערים - מדד ה-FTSE100 הלונדוני ירד 1%, מדד ה-DAX-30 הגרמני השיל 1.8% ומדד ה-CAC-40 הפריזאי נחלש 1.3%. הירידות באירופה נרשמו על רקע הירידות בבורסות אסיה בצל ניסויי הטילים שערכה צפון קוריאה, גם הרוח הצוננת שנשבה בוול סטריט עם פתיחת המסחר שם לא סייע לבורסות אירופה.

הבנק האירופאי המרכזי (גוש האירו) כמו גם הבנק המרכזי של בריטניה יפרסמו ביום חמישי הקרוב את החלטת הריבית שלהם. מומחים מעריכים כי שני הבנקים לא יעלו את הריבית הפעם, ואולם ההערכות הן כי הבנק האירופאי המרכזי צפוי לרמוז על העלאת ריבית בשיעור של 0.25% באוגוסט. האירו נחלש ב-0.4% לרמה של 1.2730 דולר.

מניות בכותרות

מניית ענק המשכנתאות הבריטי Alliance & Leicester ירדה 5.7% לאחר ש-Credit Agricole, הבנק השני בגודלו בצרפת הודיע כי הוא נסוג מכוונתו לרכישת הבנק הבריטי.

EADS, החברה האם של איירבוס, איבדה היום 4.1% ומשלימה ירידה של 8.6% לאחר שנואל פורג'ר, המנכ"ל המשותף של EADS, וגוסטב הומברט, מנכ"ל איירבוס, אולצו ביום א' להתפטר מתפקידיהם, בלחץ בעלי המניות הגדולים של החברה.

יצרניות הצמיגים קונטינטל ומישלן רשמו היום ירידות על רקע אזהרת הרווח של יצרנית הצמיגים השניה בגודלה ביפאן, Sumitomo Rubber, וזאת בשל עלויות חמ"ג גבוהות. אזהרת הרווח מצטרפת להצהרות דומות של ברידג'סטון, גודייר ומישלן.

ענקית הביטוח הצרפתית Scor טיפסה 2.3% לאחר שהודיעה כי תרכוש מ-Globale Re את המבטחת הגרמנית Revios בתמורה ל-605 מיליון אירו (775 מיליון דולר). העיסקה צפויה להפוך את Scor לחברת ביטוח החיים הרביעית בגודלה בעולם (ביטוח משנה).